Reklamaads-single

Najlepsze gry planszowe dla dzieci w różnym wieku

W co się bawić z dzieckiem, gdy dopada nuda a pogoda nie nie zachęca do spacerów? My już od dawna wiemy, że nie ma nic lepszego od dobrej planszówki. Zobacz najlepsze gry planszowe dla dzieci w różnym wieku.

Reklamaads-single
Reklama

Ferie w domu nie muszą być nudne! Nawet siedząc z dziećmi w domu, możesz zapewnić im moc atrakcji. Gry planszowe to najlepszy sposób na walkę z dziecięcą nudą i zacieśnienie więzi rodzinnych. Zobacz najlepsze według nas propozycje.

Najlepsze gry planszowe dla dzieci, nie tylko na ferie!

    Inspektor Tusz

    Wiek: 8+

    „Inspektor Tusz” to wesoła gra imprezowa, w której gracze rysują i odgadują różne hasła. Jednak zdecydowanie różni się od innych gier tego typu dzięki specjalnym okularom. Niektórzy gracze (albo nawet wszyscy) zakładają czerwone okulary, przez które nie widać tuszu na kartce. Aby odgadnąć hasło, gracze muszą śledzić ruch pisaka. Przygotujcie się na dziwne, zaskakujące rysunki i mnóstwo śmiechu ! Za dobrze odgadnięte słowa przydzielane są punkty. Uwaga na zakazane słowa! Ich wypowiedzenie powoduje utratę punktów. Wygra gracz, który na koniec będzie mieć najwięcej punktów.
    Gra zawiera dwa zestawy kart o różnym poziome trudności.
    „Inspektor Tusz” to gra imprezowa ze specjalnymi okularami. Rozwija pomysły znane z popularnych kalamburów. Jest grą, w którą może grać każdy.


    Młodzi czarodzieje

    Wiek: 6+

    Wyjątkowa przygoda dla młodych adeptów magii! Latające miotły, mówiące koty i wszelkie przedmioty potrzebne do magicznych sztuczek są sprzedawane w sekretnym miejscu zwanym nocnym rynkiem. Tylko dorośli czarodzieje mogą do niego wejść. Antek, Alek i Ania, uczniowie 2 klasy szkoły magii jeszcze nimi nie są i od dawna powinni być w łóżkach! W tajemnicy pod osłoną nocy, ci uczniowie wymknęli się ze szkoły. Duszek strażnik zauważył zuchwałych wędrowców i już depcze im po piętach. Pędźcie z powrotem do szkoły zanim duszek was złapie! Drogę oświetlą wam świetliki – tylko musicie je najpierw znaleźć!

    Zadaniem graczy jest dotrzeć do szkoły magii, zanim duch złapie któregoś z graczy.  Aby tego dokonać, trzeba zapamiętywać położenie świetlików na planszy. 


    Żubr Pompik

    wiek: 4+

    Dowiedz się, co piszczy w puszczy.
    Gracze poruszają Pompika za pomocą specjalnych kostek i starają się odnaleźć pary takich samych zwierzątek. Utrudnieniem jest to, że zwierzątka lubią się ukrywać, a niespodziewana burza może pokrzyżować plany żubra.
    Dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie, a przy okazji dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają w Puszczy Białowieskiej. Gra zawiera 2 warianty zasad – prostsze, dla młodszych, nawet 4-letnich graczy, i zaawansowane, dla starszych dzieci.
    Pompik to znany wszystkim z serialu TV i książek mały żubr. Gracze poznają mieszkańców polskiej puszczy.

    Mali detektywi

    wiek: 3+
    Antek i Antosia to mali detektywi, którzy uwielbiają zabawę w poszukiwania. Najpierw ich tata chowa kilka przedmiotów do magicznej skrzyni. Potem dzieci muszą odnaleźć wszystkie pozostałe rzeczy i wydedukować, których brakuje. Czy uda im się rozwiązać zagadkę, zanim skończy się czas? 
    „Mali detektywi” to połączenie gry detektywistycznej z mechaniką zapamiętywania. Gracze nie tylko muszą odnajdywać pary przedmiotów, ale także wydedukować, których brakuje. Mają coraz mniej czasu na wykonanie zadanie, co generuje wielkie emocje. W grze nie występuje rywalizacja między graczami, ponieważ wszyscy mają wspólny cel. Rodzice będą mieli frajdę z pomagania swoim podopiecznym, a dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie. Elementy manualne, takie jak przekręcanie wskazówki zegara, czy wrzucanie żetonów do specjalnego otworu w planszy, są dodatkową atrakcją dla maluchów. 

    Ubongo

    Wiek: 8+

    Szalona gra, która rozkręci twój mózg! Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają się jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu dziewięciu rund zbierze najcenniejsze klejnoty!

    „Ubongo” to światowy bestseller, który zdobył popularność dzięki bardzo prostym zasadom i błyskawicznej rozgrywce. Ponad 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy. Ubongo to ponad 400 niepowtarzalnych zadań.
    Dwa poziomy trudności łamigłówek umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.

    Gra na emocjach

    Wiek: 10+

    GRA NA EMOCJACH JESZCZE NIGDY NIE BYŁA TAKA ZABAWNA! Gra zawiera ponad 100 kart z ikonkami, za pomocą których przedstawiać będziemy różne emocje. Każda z nich kojarzyć się może z wieloma rzeczami, co gwarantuje świetną zabawę! Zadajesz pytanie zaczynające się od JAK SIĘ CZUJĘ, GDY…, a pozostali gracze wykładają po jednej karcie – takiej, która według nich najlepiej pasuje do odpowiedzi na twoje pytanie. Wybierasz tę, którą uważasz za najlepiej oddającą twoje emocje. Gracz, który ją wyłożył, zdobywa punkt! Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobędzie 3 punkty.


    Domek na drzewie

    Wiek: 8+
    ZBUDUJ WYMARZONY DOMEK NA DRZEWIE! Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które sprawią, że twój domek będzie wyjątkowy. Możesz w nim umieścić hamak i most linowy, a nawet tak zaskakujące pomieszczenia jak kawiarnia, kino i basen! Stwórz najładniejszy i najlepiej wyposażony domek na drzewie. Podczas budowy musisz jednak pilnować, aby twoje drzewo zachowało równowagę i nie przechyliło się za bardzo! 
    Budowa będzie trwała 3 rundy, po których wyłoniony zostanie zwycięzca. 

    Jedzie pociąg z daleka

    Wiek: 7+
    Kafelkowa gra kolejowa! Za pomocą kafelków budujesz sieć torów, po której jeżdżą twoje lokomotywy. Każda z nich musi dotrzeć do innego miasta. Im szybciej tam dotrze, tym więcej punktów zdobędziesz. Obserwuj lokomotywy innych graczy i pilnuj, aby nie dojechały do stacji przed tobą! Proste zasady gry:
    • Dokładając kolejne kafelki z torami, budujesz sieć kolejową dla swoich 4 lokomotyw.
    • Zdobędziesz punkty, gdy któraś z twoich lokomotyw dotrze do stacji. Pierwszy  gracz, który odwiedzi dane miasto, zdobędzie najwięcej punktów. Staraj się więc dojeżdżać do stacji przed innymi graczami!
    • Uwaga! Jeśli twoje lokomotywy znajdą się na tym samym torze, zderzą się i zostaną usunięte z gry! Musisz więc w przemyślany sposób budować swoją sieć kolejową.

     


    Sen

    Wiek: 8+

    Stwórz własny sen! Gracze wybierają się w podróż do świata ze snów. Czekają na nich niezwykłe krainy: niektóre jak z bajki, inne z kolei mroczne i pełne kruków. Podglądaj i przejmuj sny rywali. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą liczbą kruków. Proste zasady gry:

    • Gracze tworzą sny składające się z 4 krain (kart). Gracze nie wiedzą, jakie krainy znajdują się w snach rywali.
    • W niektórych krainach znajduje się więcej kruków, w innych mniej. Celem gry jest posiadanie najmniejszej liczby kruków w swoim śnie.
    • Podczas gry gracze wymieniają swoje krainy, podglądają sny rywali, wrzucają do ich snów mroczne krainy oraz starają się przejmować te z niewielką liczbą kruków.
    • Jeśli ktoś uważa, że w jego śnie znajduje się najmniej kruków, krzyczy: „Pobudka!” i runda się kończy. Gracze ujawniają swoje sny, liczą kruki i zapisują wyniki. Następnie rozgrywają kolejną rundę. Gra się kończy, gdy któryś gracz zbierze 100 kruków. Zwycięzcą zostaje osoba, która w sumie zgromadzi najmniej kruków.

     

     


    PopCoolturowy Quizz

    wiek: 12+

    Szalona gra quizzowa z pytaniami z dziedziny popkultury, w której gracze nie tylko muszą wykazać się wiedzą, ale również pewnością siebie. Z każdą odpowiedzią muszą określić jak bardzo są pewni swojego typu. Jeśli trafią – tym więcej punktów otrzymają. Jest to świetna zabawa na każdą imprezę, z pytaniami, których połączenie wiecznie wywołuje śmiech wśród grających. Kto był bowiem starszy? Noe, czy mistrz Yoda?

    Premiera: 31.01.2018

    Wydawnictwo FoxGames


    Zostań stylistką

    Wiek: 6+

    Przygoda dla wszystkich małych dam. Zostań stylistką znanej celebrytki. Rób zakupy w eleganckich butikach, poluj na okazje i znajdź najlepszy zakład fryzjerski. Czy potrafisz dobrać odpowiednią stylizację, aby twoja modelka wyglądała bajecznie? Spraw, aby twoja gwiazda błyszczała na czerwonym dywanie! Wydawnictwo FoxGames


    Cortex

    Wiek: 8+

    Szybka gra rozwijająca rozmaite funkcje mózgu: spostrzegawczość, pamięć i refleks. Gdy na stole ląduje karta z zadaniem, gracz, który pierwszy je rozwiąże, zakrywa kartę ręką i podaje odpowiedź. Łamigłówki mogą być różne: labirynty, puzzle, zapamiętywanki itp. Czasem nawet trafi się karta, którą trzeba będzie rozpoznać wyłącznie poprzez dotyk! Dzięki dynamicznemu sposobowi prowadzenia rozgrywki, „Cortex” jest bardzo atrakcyjny dla uczestników w każdym wieku – przy nim nie ma miejsca na nudę!

    IceCool

    Wiek: 6+
    Nowoczesna, wciągająca gra angażująca całą rodzinę. Uczestnicy poruszają plastikowymi pionkami pingwinów jedynie za pomocą pstrykania – im celniej to zrobią, tym lepiej. Podczas gdy jeden z graczy pełni rolę goniącego, pozostali muszą jak najszybciej zebrać ryby w swoim kolorze, ślizgając się między pomieszczeniami. Gdy już nauczymy się, jak wprawiać pingwiny w ruch, mamy nieskończone możliwości doskonalenia swoich umiejętności: możemy ćwiczyć celność, wysokie skoki i inne sztuczki, które zwiększą nasze szanse na zwycięstwo. Gra jest szybka, prosta, wciągająca, a dodatkowo angażuje uczestników ruchowo.

    Dzielni Podróżnicy

    Wiek: 6+

    Co trzeba zrobić, żeby zostać superpodróżnikiem? Wystarczy poćwiczyć mnożenie i dzielenie. Zbierz pamiątki z każdego kontynentu i dowieź je do muzeum przed innymi graczami – powodzenia!
    W grze na dzielenie gracze maja za zadanie przebyć 7 kontynentów i z każdego z nich zabrać po jednej pamiątce. Pamiątki zdobywa się, prawidłowo rozwiązując działanie mnożenia zapisane na planszy. Pod koniec gry wszystkie pamiątki należy dostarczyć do muzeum. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zostawi wszystkie pamiątki dotrze do ostatniego pola.
    W grze na mnożenie wygrywa gracz, który pierwszy uzbiera 8 żetonów pamiątek. Pamiątki zdobywa się, poruszając się po torze w kształcie koła i rozwiązując zadania na kartach (podanie iloczynu, podanie działania do iloczynu, bitwa o żeton).


    Imionki

    wiek: 5+

    Biedne IMIONKI! Zupełnie zapomniały, jak się nazywają. Pomóż im, wymyślając dla nich nowe pseudonimy.
    Gromadka zabawnych stworków liczy na Twoją wyobraźnię! IMIONKI to kreatywna gra karciana dla małych i dużych. Twórcza fantazja będzie mieć przełożenie na imiona, które dzieci nadadzą zabawnym potworkom. Drugim aspektem, który pełni ważną rolę w tej grze jest refleks. Konieczność zapamiętywania wymyślonych przez graczy pseudonimów to świetne zadanie pamięciowe. Gra świetnie sprawdzi się w rodzinnym gronie, w podróży, a także na przyjęciu.


    Tempo

    Wiek: 8+

    To najbardziej towarzyska gra roku. To gra imprezowa połączona z wyścigiem słownym. Gracze (drużyny) naprzemiennie wykonują ruchy po torach złożonych z liter. Na początku kolejki poznają hasło przewodnie. Wymyślane hasła muszą rozpoczynać się od litery, na której aktualnie znajduje się pionek gracza. Mają na to 30 sekund. Jeśli przed upłynięciem czasu powiedzą „stop” to poruszają się o ilość zaliczonych pól. Jeśli nie uda im się zmieścić w wyznaczonym czasie to nie poruszają się w danej kolejce. W tej grze można rywalizować indywidualnie lub drużynowo. Dobrze sprawdzić się zarówno na spotkaniach rodzinnych, jak i na imprezie. Ponad 300 haseł i dwustronna plansza, złożona z trzech wymiennych części, zapewnią wiele emocjonujących rozgrywek!


    Galaktyczny zdobywcy 

    Wiek: 6+

    Przed Wami nie lada wyzwanie – zostaliście wysłani w wielką kosmiczną misję zwiedzania wszystkich planet Układu Słonecznego. Zmierzcie się z arcytrudnymi pytaniami na temat Wszechświata oraz posłuchajcie niesamowitych ciekawostek o naszej Galaktyce. 
    Galaktyczni zdobywcy to quizowa gra planszowa z puzzlami i pytaniami typu: prawda-fałsz dla młodych odkrywców kosmicznych tajemnic! Proste zasady! 
    Gracze, jako Galaktyczni zdobywcy, mają za zadanie ułożyć planety Układu Słonecznego za pomocą zdobytych puzzli. Aby zdobyć kolejne elementy układanki gracze muszą najpierw odpowiedzieć na pytanie z kart Zagadek na temat Wszechświata. Grę wygra osoba, która najszybciej ułoży swoje planety. 

     

    Subscribe to our newsletter

    autoresponder system powered by FreshMail