fbpx
Reklamaads-single

Zdrowa dieta podstawą w zwiększeniu odporności

Wiosna to czas, kiedy przeziębienie i grypa atakują nas często. Co jest tego przyczyną? Wbrew pozorom wina leży nie tylko po stronie niekorzystnych dla zdrowia warunków atmosferycznych, nieodpowiednio dopasowanego ubrania, ale również i sposobu, w jaki się odżywiamy. To co jemy w tym okresie, ma ogromne znaczenie na nasze samopoczucie. Brak odpowiednich składników odżywczych, skutkuje obniżeniem odporności, a tym samym zwiększa naszą podatność na przeziębienia. Jak więc tego uniknąć? Pod spodem znajdziesz kilka przydatnych wskazówek!

Reklamaads-single
Reklama

Co wpływa na naszą odporność?

Zdrowa i zbilansowana dieta bogata w warzywa i owoc, to klucz do zachowania zdrowia, nawet gdy na zewnątrz panuje temperatura poniżej zera. Należy spożywać potrawy bogate w składniki odżywcze, które wzmacniają funkcjonowanie układu odpornościowego. Ważne jest również to, by spożywać je regularnie. W ten sposób zahamujesz proces powstawania stanów zapalnych, a tym samym zmniejszysz ryzyko zachorowań do minimum. Ważne jest również to, by zachować odpowiednią wartość energetyczną spożywanych posiłków. Dzięki temu nie odnotujesz spadków energii w organizmie oraz utrzymasz jego funkcjonowanie na właściwie wydajnym poziomie. Nie masz czasu na gotowanie i zdarza Ci się jeść bardzo nieregularnie? Doskonałym rozwiązaniem tego problemu jest catering dietetyczny z dostawą, który dostarczy Ci zbilansowanych posiłków na cały dzień!

Pij ciepłe napoje 

Herbata z miodem, cytryną, imbirem lub malinami skutecznie rozgrzeje Cię od wewnątrz. Tym samym zadbasz o swoją odporność, a równocześnie korzystnie wpłyniesz na swoje samopoczucie. Ciepła herbatka z dodatkami jest również znakomitym sposobem na to, by uporać się z przeziębieniem, które już Cię złapało. W mgnieniu oka poczujesz się lepiej oraz obniżysz temperaturę ciała. Z czego to wynika?

Liście herbaty zawierają wiele enzymów, które korzystnie wpływają na nasz organizm. W połączeniu z odpowiednimi dodatkami, możesz więc zapewnić sobie dostępu do niezbędnych dla Twojego funkcjonowania składników mineralnych. Nie bez powodu w Polsce tak dużą popularnością cieszy się herbata z cytryną. Owoc ten zawiera w sobie dużo witaminy C, która wzmacnia odporność. Duże jej ilości znajdziesz także w innych dodatkach do herbaty, np. dzikiej róży, czarnej porzeczce oraz malinach. Przed ich dodaniem warto jednak pamiętać o tym, że witamina C jest niezwykle delikatna. Oznacza to, że dodana do wrzątku utraci swoje prozdrowotne właściwości. Dlatego najlepiej dodać ją do napoju, który delikatnie ostygnął.

Odpowiednia suplementacja zimą

Bardzo dobre efekty można również zauważyć w przypadku regularnego stosowania suplementów w postaci witaminy B5 oraz D. Pierwsza z nich, znana jako kwas pantotenowy, prowadzi do syntezy przeciwciał obecnych w ciele człowieka. Można ją znaleźć zarówno w mięsie, zielonych warzywach, jak i mleku. Witamina D jest natomiast składnikiem, który m.in. zapobiega krzywicy oraz depresji. Ponadto wpływa ona także na rozrost obecnych w naszym organizmie komórek układu odpornościowego. Można ją znaleźć ją w produktach takich jak tłuste ryby lub tran. Największe jej ilości można znaleźć w promieniach słonecznych, dlatego warto pomyśleć o zagospodarowaniu kilkunastu minut dziennie, na to by przejść się na spacer. Zwłaszcza jeżeli na zewnątrz panuje słoneczna pogoda. Dodatkowo zaczerpniesz również świeżego powietrza.

0
14619
0