Reklamaads-single

Najlepsze gry na ferie w domu

To będą bardzo nietypowe ferie zimowe dla naszych dzieci - bez wyjazdów, bez spotkań z przyjaciółmi, bez wielu atrakcji. Dlatego warto już teraz pomyśleć nad alternatywą. My polecamy najlepsze gry planszowe, dzięki którym czas spędzony z rodziną w domu nie będzie nudny.

Reklamaads-single
Reklama

Ferie spędzone w domu wcale nie muszą skazywać naszych dzieci na bezczynność i nudę. Najlepszą atrakcją będzie dla nich wspólnie spędzony czas na zabawie. Planszówki są świetnym rozwiązaniem w tej sytuacji. Wspaniale integrują członków rodziny, poprawiają relacje, a do tego pozytywnie wpływają na rozwój dzieci. No i dostarczają mnóstwo radości.

Jakie są najlepsze gry na ferie w domu?

Dzisiejsza oferta gier planszowych jest bardzo szeroka, dlatego postanowiliśmy wam pomóc i podsunąć najlepsze pomysły. Wybierając grę dla dziecka, zwracajcie uwagę na wiek, do jakiego dostosowano zabawkę. Zbyt skomplikowane reguły gry tylko zniechęcą dziecko do grania, a przecież chodzi nam o to, by planszówka wciągnęła całą rodzinę. Dopasujcie również grę do zainteresowań dziecka. Z pewnością planszówka z ulubionym bohaterem lub nawiązująca do pasji dziecka sprawdzi się najlepiej. Zwróćcie też uwagę na to, czy wasze dzieci lubią rywalizację. Jeśli słabo sobie jeszcze radzą z przegraną, która odbiera im radość z zabawy, postawcie na gry, które są pozbawione elementu wygrywania i np. wymagają od graczy współdziałania, a nie rywalizacji.

Najlepsze gry na ferie w domu to takie, które mogą mieć wiele scenariuszy. Gra, która zawsze tak samo się kończy, ma przewidywalny i powtarzalny przebieg, będzie grą na kilka razy i szybko zostanie zapomniana. Najlepsze planszówki to te, do których się często wraca i to z taką samą ekscytacją.

Poniżej przedstawiamy wam najlepsze gry na ferie w domu. Wybraliśmy te, które pozwolą waszym dzieciom i wam spędzić fajny wspólny czas.

Najlepsze gry na ferie w domu dla małych dzieci – do 5 lat

SERIA GIER “W KOSTCE! PLUS”

W Kostce! PLUS to seria szybkich gier edukacyjnych ćwiczących pamięć i spostrzegawczość, przeznaczonych dla dzieci od 4 roku życia. Z kostek każdy może dowiedzieć się ciekawych faktów o świecie, a także poznać litery czy ćwiczyć umiejętności matematyczne i percepcyjne. Wszystko to w sposób przyjazny dziecku: celem jest zapamiętanie jak największej liczby faktów na danej karcie tematycznej w ciągu dziesięciu sekund. Prawidłowe odpowiedzi zapewniają bonusowa rundę – wyzwanie w postaci kart do kolorowania wielokrotnego użytku, które z pewnością sprawdzą pamięć wzrokową! Gra zawiera karty z obrazkami, które należy zapamiętać, a następnie odpowiednio pokolorować za pomocą pisaków.

Na serię „W kostce! PLUS” składają się tytuły:

„Świat” (8+), w którym dzieci poznają fakty o geografii, faunie florze i kulturze Ziemi;

„Abecadło” (4+), w którym dzieci nauczą się liter, wyrazów, kolorów i kierunków;

„Moje pierwsze obrazki” (4+), w którym dzieci nauczą się opisywać rzeczywistość używając do tego celu liczb, kolorów i kierunków ćwicząc jednocześnie spostrzegawczość.


OPOWIADANKI

“Dawno, dawno temu, gdy dorośli byli mali i uwielbiali opowieści pełne przygód, Wilfried i Marie znaleźli magiczną księgę. Dzieci mogły wskakiwać do spisanych tam baśni, a po kilku takich wycieczkach zaprzyjaźniły się z zabawnymi zwierzętami zamieszkującymi stronice książki…”

Opowiadanki to gra stworzona z myślą o wspólnym spędzaniu czasu. Rodzice z dziećmi poznają bajki i decydują o tym, jakie zwierzaki zostaną bohaterami opowieści. Kotek to odważny rycerz, a może samotny muzykant? Wiewiórka to ciekawska wiedźma czy niezdarna wojowniczka kung-fu? Ulubiona historyjka nie przestanie Was bawić, jeśli za każdym razem będziecie zmieniać występujące w niej zwierzęta: zły strażnik z dzisiejszej opowieści w kolejnej może stać się nieustraszonym kapitanem. Wszystko zależy od Was!

Dołączcie do zabawy! Użyjcie wyobraźni, aby stworzyć niezwykłe opowieści, do których sami wybierzecie bohaterów!


BRAINBOX – OBRAZKI

Cenisz sobie wartościowe gry, które oprócz zabawy pozwalają maluchom zdobywać wiedzę i rozwijać ważne umiejętności? BrainBox – Obrazki spełni Twoje oczekiwania! Zajrzyj do pudełka i odkryj 55 obrazków ze zwierzętami, przedmiotami i codziennymi sytuacjami z życia, które pozwolą Twojemu dziecku poznać nowe słowa i ćwiczyć proste liczenie. Dodatkowo zabawa z BrainBox opiera się na zapamiętywaniu, pozwala więc rozwijać jedną z najważniejszych dziecięcych umiejętności. 

Czym jest BrainBox? To seria wyjątkowych gier edukacyjnych, które będą wspierały rozwój Twoich dzieci lub podopiecznych na każdym etapie nauki. Wykorzystując dynamiczną i angażującą zabawę, gry z linii BrainBox pozwalają rozwijać wiedzę, a także wspierają trening pamięci i spostrzegawczości, czyli umiejętności kluczowych dla rozwoju. 

Każde pudełko to zestaw kart, które po jednej stronie mają obrazek (należy przyjrzeć mu się przez określony czas), a z drugiej zestaw pytań, sprawdzających nie tylko naszą pamięć, ale też wiedzę z zakresu danego przedmiotu.


PUCIO. GDZIE TO POŁOŻYĆ?

Kolejna zabawka z Puciem to sprzyjające rozwojowi myślenia i mowy malucha spotkanie z ulubioną postacią!

W pudełku znajduje się 6 plansz z różnymi pomieszczeniami w mieszkaniu należącym do rodziny naszego bohatera. Do każdego z nich dopasowano po 6 żetonów z przedmiotami charakterystycznymi dla tych pomieszczeń.

Dziecko układa przedmioty w odpowiednich miejscach na planszach (np. na stoliku w salonie, pod krzesłem w kuchni, w pudełku) według załączonej instrukcji lub poleceń wymyślonych przez rodzica. Uczy się przy tym rozumienia stosunków przestrzennych, czyli położenia przedmiotów względem siebie.

Dodatkową atrakcją są stojące postaci bohaterów książek o Puciu, które można wykorzystać także w innych dziecięcych zabawach.


W KÓŁKO

Gra dla najmłodszych stworzona przez eksperta w dziedzinie psychologii dziecięcej – Dorotę Zawadzką – Supernianię. Zabawa oparta została na najprostszym mechanicznie – aby czegoś się nauczyć, trzeba ćwiczyć to w kółko i na okrągło. Grze poświecą także zasada nauki przy okazji, gdzie wraz z dzieckiem wykonujemy proste ćwiczenia, których znaczenie rozwojowe jest znaczące. Dzięki grze rozwijamy u dzieci kompetencje przyszłości takie jak: otwarty umysł, gotowość do rozwiązywanie problemów, analizowanie, wnioskowanie i ocena, współpraca i praca zespołowa, uczenie uczenia się, myślenie krytyczne i kreatywne, komunikacja i jej doskonalenie.

Na czym polega zabawa „W kółko”?

To zestaw pięciu bardzo prostych gier.  Wszystko oparte zostało o kolorowe koła, duże i małe, które zawsze posiadają jedną stronę w kolorze jednolitym, a drugą stronę podzieloną na pół w kolorze tym samym co front oraz innym. Łącznie do dyspozycji mamy 60 kółek w dwóch rozmiarach i w sześciu kolorach połączonych w różnych wariantach. Do wszystkiego dołączona została kolorowa kostka w większych niż standardowo rozmiarach, żeby malcowi ułatwić jej chwytanie.

Zabawy polegają na segregowaniu, dobieraniu i łączeniu ze sobą kółek w zależności od zasad wariantu. Wszystkie są przemyślane i dopasowane do wieku najmłodszych graczy.


Najlepsze gry na ferie w domu dla dzieci powyżej 5 lat

ZŁAPMY LWA – GRA LOGICZNA

Logiczna gra planszowa dla całej rodziny.
Obserwuj ruchy przeciwnika i nie daj się złapać! 

Złapmy lwa!” to prosta gra logiczna, podobnie jak Warcaby czy Szachy, jednak zdecydowanie ciekawsza. Zaskakujące momenty w grze wprowadzają w rozgrywce dużo pozytywnych emocji.

Gra rozwija takie same umiejętności jak gra w szachy m.in. zaradność, cierpliwość, koncentrację uwagi, logiczne myślenie oraz kreatywność.

Reguły gry są proste!

Mamy cztery figury zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i mała plansza o wymiarach 3 na 4 pola. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy, ponieważ są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami – czerwonymi kropkami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące.

Z kodem mamy_mamom otrzymacie 20% rabatu na grę „Złapmy Lwa”


IMAGO FAMILY

Wspieraj kreatywność i rozwój wyobraźni dzięki zupełnie nowej odsłonie popularnej gry kalamburowej. Imago Family to wyjątkowa rozrywka dla całej rodziny. Podczas zabawy naszym zadaniem jest pokazywanie oraz odgadywanie wylosowanych haseł. Jednak informacje będziemy przekazywali bez mówienia, gestów i rysowania!

Na czym polega gra?

  1. Gracz, który będzie przekazywał informację pozostałym, wybiera jedną z dostępnych kart Enigm. Na początku czyta głośno wskazówkę znajdującą się na jej grzbiecie, a następnie wybiera jedno z haseł znajdujących się na drugiej stronie. 
  2. Aby przekazać wybrane słowo, będziemy korzystali z przezroczystych kart z grafikami. Zawierają one proste, kolorowe symbole, które musimy połączyć w taki sposób, by pozostali gracze domyślili się, o co nam chodzi. Karty możemy dowolnie łączyć nakładając jedne na drugie, a także poruszając nimi. 
  3. Gdy na stole pojawi się druga karta podpowiedzi, gracze mogą odgadywać. Osoba, która jako pierwsza poda poprawne hasło, a także pokazujący, otrzymują po jednym punkcie.

BRAINBOX – ABC

Szukasz narzędzia, które połączy dobrą naukę z poznawaniem alfabetu i poszerzaniem słownictwa? BrainBox – ABC to coś dla Ciebie! Na 55 kartach znajdziesz nie tylko słowa zaczynające się na daną literę i odpowiadające im obrazki, ale również zestaw pytań, które pozwolą ćwiczyć zapamiętywanie, proste liczenie oraz spostrzegawczość. 

Czym jest BrainBox? To seria wyjątkowych gier edukacyjnych, które będą wspierały rozwój Twoich dzieci lub podopiecznych na każdym etapie nauki. Wykorzystując dynamiczną i angażującą zabawę, gry z linii BrainBox pozwalają rozwijać wiedzę, a także wspierają trening pamięci i spostrzegawczości, czyli umiejętności kluczowych dla rozwoju. 

Każde pudełko to zestaw kart, które po jednej stronie mają obrazek (należy przyjrzeć mu się przez określony czas), a z drugiej zestaw pytań, sprawdzających nie tylko naszą pamięć, ale też wiedzę z zakresu danego przedmiotu.


PLASTRY MIODU (HONEYCOMBS)

Gra polega na łączeniu płytek poprzez dopasowywanie symboli. Im więcej symboli dopasujesz, tym więcej punktów zdobywasz. Jeżeli symbole do siebie nie pasują, płytka nie może być położona. Jedyny wyjątek stanowi symbol pszczoły, który pełni rolę jokera i pasuje do wszystkich symboli. Do każdej płytki można dopasować inne z sześciu stron.

To tylko jeden, najszybszy z trzech wariantów gry. Możliwa jest także spokojniejsza gra turowa, gdzie gracze po kolei dokładają płytki do wspólnego plastra miodu oraz Miodowe Puzzle. Grę urozmaicają pszczoły-jokery oraz płytki specjalne.


DOMEK

Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino? Pamiętaj, by przy projektowaniu swojego „Domku” dobrze wykorzystać dostępną przestrzeń, gdyż później niezwykle trudno wprowadzić zmiany!

W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.

Piękno i różnorodność kart (prawie 100 unikalnych grafik) potęgują przyjemność płynącą z każdej rozgrywki. Przejrzysta i bardzo spójna z tematem mechanika daje możliwość podejmowania za każdym razem nowych, ciekawych decyzji i budzi chęć zagrania w „Domek” po raz kolejny… i kolejny.


SUPERFARMER

Superfarmer to wyjątkowa gra ekonomiczna znana już od kilkudziesięciu lat. Zostań najlepszym farmerem w okolicy i stwórz pokaźne stado zwierząt złożone z królików, owiec, świń, krów i koni. Ale uważaj! Na twoje zwierzęta czyhają wilki i lisy! Rozmnażaj i wymieniaj zwierzęta – trzeba wyczuć odpowiedni moment, aby wymienić zwierzęta po jak najbardziej korzystnym kursie. Jubileuszowe wydanie Superfarmera otrzymało nową oprawę graficzną z ilustracjami Piotra Sochy. Dodatkową atrakcją są plastikowe figurki psów i bardziej dynamiczna wersja gry. A wszystko w dużym kwadratowym pudełku! Gra uczy planowania, myślenia strategicznego i cierpliwości.


Gracze rzucają kolejno, zawsze dwiema kostkami. Jeśli gracz rzuci kostkami tak, że na obu wypadnie takie samo zwierzę, to dostaje to zwierzę ze stada głównego. Gdy po kilku kolejkach gracz ma już jakieś zwierzęta, to po następnym rzucie otrzymuje ze stada tyle zwierząt wyrzuconego gatunku, ile ma pełnych par tego gatunku łącznie z wyrzuconymi na kostkach. Przed każdym rzutem kostkami gracz, jeśli zechce może dokonać jednej wymiany: z głównym stadem, o ile stado ma potrzebne mu zwierzęta, lub z innym graczem, oczywiście jeżeli ten się na to zgodzi. Wymiany odbywają się zgodnie z przelicznikami przedstawionymi w tabeli wymian.


Zobacz jeszcze:

Autor: iguana
foto nr 1: canva.com

Subscribe to our newsletter

autoresponder system powered by FreshMail
 

autoresponder system powered by FreshMail