Reklamaads-single

Bieganie z wózkiem to idealna forma aktywności dla każdej mamy. Przekonaj się sama!

Bieganie to coraz popularniejsza forma aktywności. Nic dziwnego, że polecana jest także mamom. Dlaczego? Spacer, trucht czy docelowo bieganie to najprostsza forma aktywności! I można ją wykonywać przy okazji codziennych spacerów.

Reklamaads-single
Reklamaads-single

Jako młoda mama, pewnie narzekasz na brak czasu. Nic dziwnego! Opieka nad dzieckiem to absorbujące zajęcie. Pamiętaj jednak, że aby być dobrą i spełnioną mamą, musisz także zadbać o siebie samą!

Czas ciąży i połogu bardzo wyczerpuje organizm. Nie tylko fizycznie, ale też psychicznie. Burza hormonów, nadprogramowe kilogramy, zupełnie nowa rzeczywistość z dzieckiem… To wszystko uniemożliwia nam pełną radość z macierzyństwa.

Sposobem na to, by przywrócić sobie lepszy nastrój oraz przyspieszyć powrót do formy, jest aktywność fizyczna. Endorfiny naprawdę potrafią zdziałać cuda. My dziś proponujemy ci bieganie z wózkiem!

Jak się przygotować do takiego biegania?

Bieganie to jedna z najprostszych aktywności, którą możemy wykonywać przy okazji codziennych spacerów, które i tak muszą się odbyć.

Nie musisz dostosowywać swojego rytmu dnia do godziny rozpoczęcia zajęć fitness czy siłowni, nie musisz szukać osoby do opieki nad dzieckiem. Po prostu wychodzisz z maluszkiem na spacer i to jest czas dla was – czas, który możesz wykorzystać także dla siebie, na powrót do formy.

Jak się przygotować do biegania z wózkiem?

Przede wszystkim powinnaś mieć zgodę od swojego lekarza na to, by powrócić do aktywności. Inaczej jest w przypadku porodu naturalnego, a inaczej cięcia cesarskiego. Zaleca się także, aby bieganie rozpocząć wtedy, kiedy dziecko już stabilnie siedzi – mniej więcej około 6. miesiąca życia.

Oczywiście na początku nie będziesz od razu biegać maratonów! Szczególnie, jeśli przed ciążą nie byłaś osobą aktywną, powinnaś się do biegania odpowiednio przygotować. Zacznij od szybszego marszu, potem truchtu aż w końcu śmielej przejdź do biegania. Systematyczne zwiększanie aktywności jest bardzo ważne. Opracuj sobie własny system, w którym najlepiej się będziesz czuła. To ważne, aby się nie przeforsować. Na początek może być to np. 3 minuty truchtu przeplatane z 2 minutami marszu. Zobaczysz, że stopniowo te proporcje będą się zmieniać na rzecz dłuższego truchtania. Twoje ciało będzie się przyzwyczajało do aktywności i prosiło o coraz więcej ruchu.

Co jest potrzebne do biegania?

Przede wszystkim chęci. Na pewno musisz mieć też wygodne buty, by bieganie nie było dla ciebie dyskomfortem. Pamiętaj także, by wybierać do biegania tereny o spokojnym terenie i w miarę gładkiej nawierzchni. Niezwykle ważny jest także specjalny wózek. I przy tym temacie chciałabym się dłużej zatrzymać. Wózek wózkowi nierówny, a odpowiedni sprzęt naprawdę ma kolosalne znaczenie. Te najlepsze nie mają problemów z pokonaniem wzniesień czy drobnych nierówności. Doskonale amortyzują wstrząsy, a przecież wiadomo, że najważniejszy jest komfort podróżowania dla dziecka.

Co powinien mieć taki specjalny wózek do biegania?

  • pochylone względem środkowej osi koła, gwarantujące lepszą stabilność w prowadzeniu po nierównej powierzchni,
  • zabezpieczający pasek na dłonie,
  • siedzisko zawieszone jest na linkach, co minimalizuje drgania i nie z pozwala ich przenieść do środka wózka
  • dzwonek i hamulec ręczny pozwalają kontrolować jego prowadzenie, niezależnie od prędkości oraz terenu. Hamulec jest szczególnie ważny podczas jazdy na rolkach,
  • wózki biegowe muszą mieć linkę łączącą wózek z osobą prowadzącą, ten wymóg normy, ma zagwarantować, że w przypadku, kiedy zmienimy tempo w trakcie biegu lub niekontrolowanie puścimy rączkę, wózek z dzieckiem nie odjedzie sam.

Na zdjęciach widzicie nasz wybór, jeśli chodzi o wózek do biegania X-Run. Dlaczego wybrałyśmy akurat ten?

  • Niezawodność i uniwersalność, tego wózka biegowego, polega również na tym, że jest niesamowicie praktyczny i znacznie ułatwia codzienne wyjścia do miasta. Dobrze wiemy, że potrafią być one wyzwaniem nie mniejszym niż jazda na rolkach. Dlatego wózek X-Run jest trwały, ale bardzo lekki, co ułatwia jego przenoszenie.
  • Wózek do biegania X-Run posiada duże wygodne siedzisko zapewniające dziecku ogromny komfort podróżowania pod Twoim okiem, dzięki zamontowanemu w budce wizjerowi. Poza tym wózek wyposażony jest w pojemny i ustawny kosz na zakupy. Idealny również na przechowywanie najpotrzebniejszych rzeczy, kiedy będziecie wychodzić na dłużej. 
  • A jeśli zajdzie taka potrzeba, za pomocą regulowanego w wózku podnóżka, możesz powiększyć przestrzeń wewnątrz. Wszystko po to, żeby każda chwila na spacerze z wózkiem biegowym X-Run była dla dzieci i rodziców prawdziwą przyjemnością.

Do tego modelu znajdziesz dedykowane akcesoria, takie jak mała torba X-Bag Lite, mieszcząca najważniejsze rzeczy na trening. Została zaprojektowana tak, aby nie przeszkadzała w trakcie treningu. W ofercie znajdziesz blendę przeciwsłoneczną, która w całości osłania dziecko przed słońcem czy wiatrem, tworząc przytulne miejsce wewnątrz siedziska.

Zobacz, jak wygląda taki wózek z bliska

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat wózka X-Run, umów się na prezentację wózka online.

Artykuł powstał ze współpracy z marką X-lander.

0
2475
1