10 zasad, dzięki którym schudniesz!

Prawda jest taka, że nie ma żadnej diety cud! Tylko racjonalne odżywianie jest w stanie pomóc nam utrzymać dobrą formę. Zobacz zasady, dzięki którym nie będziesz się musiała martwić o dodatkowe kilogramy.

Reklamaads-single
Reklamaads-single

Poniżej przedstawiamy listę 10 wytycznych. Pamiętaj jednak, że tylko przestrzeganie ich wszystkich jest w stanie zapewnić ci utrzymanie dobrej formy.

1. Jedz 5 posiłków dziennie 

Dzięki temu, twój organizm nastawi się na szybsze spalanie. Metabolizm będzie na wysokim poziomie, bo nie będzie się musiał „martwić” o to, czy zostaną mu dostarczone potrzebne do przeżycia składniki. Kiedy jesz nieregularnie (robisz długie odstępy między posiłkami), a co gorsza głodzisz się, organizm boi się, że nie będzie miał z czego się żywić i z tego co zjesz, będzie robił zapasy w postaci tkanki tłuszczowej.
Porada: Dobrze jeść posiłki w określonych i codziennie tych samych porach np. w czasie, kiedy i dziecko je. Jeśli nie chcesz lub nie możesz przygotowywać posiłków, skorzystaj z gotowych zestawów, które proponuje dieta pudełkowa.

2. Zadbaj o to, by jadać posiłki co ok. 3 godziny.

Regularność posiłków jest tak samo ważna, jak ich liczba. Spróbuj stworzyć sobie tzw grafik dnia – uwzględnij godziny spacerów, drzemek dziecka, zajęć w klubiki. Na posiłki wyznacz godziny, w których zwykle jesteście w domu tak, żeby mniej więcej codziennie były to stałe pory.

3. Nie spiesz się przy jedzeniu i nie rozpraszaj się czytaniem lub oglądaniem telewizji.

To chyba największy problem naszych czasów. Pamiętaj, że posiłek to świętość! To jedna z twoich codziennych przejmności. Wiem, że przy małym dziecku ciężko jest zjeść w spokoju, dlatego staraj się zaplanować choć jeden posiłek, kiedy dziecko śpi lub np. kiedy ktoś z bliskich weźmie malucha na spacer. Im spokojniej i wolniej jesz, tym ilość spożywanego posiłku będzie mniejsza. Wiedziałaś o tym?

4. Nie pij w trakcie jedzenia.

Pij dużo, ale nie kiedy jesz. Po pierwsze dlatego, że szybciej zapełnisz żołądek i chwilę po posiłku będziesz odczuwała głód, co stanie się dla ciebie irytujące. Poza tym, kiedy nie popijasz, lepiej trawisz. Daj szansę enzymom śliny i sokom żołądkowym rozprawić się na spokojnie z twoim posiłkiem.

5. Staraj się wypijać 1,5-2l płynów dziennie, między posiłkami.

Wyrobienie w sobie nawyku popijania wody nie jest łatwe – wiem, szczególnie jesienią i zimą. Kiedy już jednak przyzwyczaisz się do częstego picia, organizm sam będzie się tego dopominał. Najlepiej popijać jest wodę i lekkie, ziołowe herbatki.

6. Unikaj słodyczy, mocnej kawy i herbaty.

To już raczej oczywiste. Ja jestem kawoszką 🙁 i ciężko mi się powstrzymać przed małą czarną. Jeśli masz podobnie, unikaj przynajmniej mleka!

7. Ogranicz, a najlepiej zrezygnuj z alkoholu.

Butelka piwa to 200-300 kcal, czyli duży procent naszego dziennego zapotrzebowania. Do tego chipsy lub paluszki… Trochę szkoda całego tygodnia starań…

8. Wystrzegaj się przekąsek oraz innych żywieniowych „przerywników” między posiłkami.

To najbardziej zgubne. Pamiętaj, że każdy kęs twój organizm traktuje jak posiłek. Często mówimy sobie: dlaczego nie mogę schudnąć? Przecież tak mało jem..? Sprawa zwykle się wyjaśnia, kiedy podliczymy łącznie wszystkie dzienne przekąski. Podobnie jest także w przypadku jedzenia dzieci – wydaje nam się, że maluch jest niejadkem, ale jak podliczy się wszystkie biszkopciki, lizaczki, serki… okaże się, że sporo tego.

9. Doprawiając posiłek, zastąp sól ziołami.

Ogranicz solenie przy gotowaniu i odstaw solniczkę ze stołu. Na początku może ci się to wydawać niemożliwe – przecież takie posiłki nie smakują! Z czasem podziękujesz sobie samej. Jest to kwestia przestawienia organizmu. Po kilku dniach zaczniesz też odczuwać prawdziwe smaki np. warzyw, które do tej pory tłumiłaś solą! Podobnie jest ze słodyczami – uwierz, można z całą pewnością przejść na ich zdrowe wersje. Po kilku tygodniach zwykła czekoladka wyda ci się ulepkiem!

10. Ostatni posiłek zaplanuj na minimum 3 godziny przed snem.

Mam nadzieję, że nie wierzysz już w mit godziny 18? Tak naprawdę nie wiem kto ją wymyślił. Oczywiście, jeśli chodzisz o 21 spać, to ok. Ale w dzisiejszych czasach, raczej się nie zdarza… Kiedy położymy dzieci spać, zaczyna się prawdziwa przygoda ze sprzątaniem, prasowaniem itd. Na to też potrzebujesz energii.

Więcej na temat skutecznych metod zgubienia zbędnych kilogramów znajdziesz na LightBox.pl 

Uwaga! Dobór posiłków, jak i zapotrzebowanie kaloryczne najlepiej konsultować z dietetykiem. Jest to jeszcze bardziej istotne, kiedy karmisz piersią!

Subscribe to our newsletter

autoresponder system powered by FreshMail