-Reklama-

Dieta dla kobiet w ciąży

Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta przyszłej mamy jest jednym z głównych czynników, który bezpośrednio odpowiada za prawidłowy przebieg ciąży oraz rozwój dziecka. Odpowiednio skomponowany jadłospis pozwala także uniknąć niekontrolowanego przyrostu wagi i daje większą kontrolę nad jej ciałem. Niestety, wielogodzinne planowanie i przygotowywanie posiłków wymagają siły oraz czasu, na które nie każda kobieta w ciąży może sobie pozwolić. Rozwiązaniem może okazać się specjalny catering dedykowany przyszłym mamom.

-Reklama-

Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta przyszłej mamy jest jednym z głównych czynników, który bezpośrednio odpowiada za prawidłowy przebieg ciąży oraz rozwój dziecka. Odpowiednio skomponowany jadłospis pozwala  także uniknąć niekontrolowanego przyrostu wagi i daje większą kontrolę nad jej ciałem. Niestety, wielogodzinne planowanie i  przygotowywanie posiłków wymagają siły oraz czasu, na które nie każda kobieta w ciąży może sobie pozwolić. Rozwiązaniem może okazać się specjalny catering dedykowany przyszłym mamom. 

Sposób odżywiania się kobiety w ciąży ma ogromny wpływ na rozwój dziecka. Posiłki, na które decyduje się przyszła mama trafiają również do organizmu maleństwa – dlatego dieta ciężarnych rządzi się swoimi prawami. Właściwy jadłospis przyszłej mamy jest zbilansowany pod kątem kluczowych składników, zawiera właściwą ilość białka, węglowodanów, a także zdrowych tłuszczy. We właściwej diecie możemy znaleźć chude mięso, nabiał oraz warzywa strączkowe, a posiłki powinny bazować  na produktach pełnoziarnistych oraz różnych źródłach błonnika pokarmowego. Równie ważne jest, aby w diecie zawarte zostały także nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Przyszła mama nie może zapominać o kolorowych warzywach i owocach – cennym źródle witamin, minerałów oraz zdrowych, naturalnych cukrów. 

Istotna jest częstotliwość i regularność jedzenia: optymalne są trzy duże posiłki i dwie przekąski w ciągu dnia. Przyszła mama powinna również pić minimum dwa litry wody dziennie, ograniczyć kawę oraz bezwzględne unikać alkoholu, papierosów, nabiału przygotowanego z niepasteryzowanego mleka oraz surowego: mięsa, ryb i jaj. 

-Reklama-

Jedzenie odpowiednio skomponowanych posiłków procentuje nie tylko zdrowiem rozwijającego się płodu, ale również pozwala ciężarnej łatwiej przetrwać ten niezwykle wymagający dla jej ciała czas: bez podkrążonych oczu, bladej cery, męczących zaparć czy zgagi. Może uchronić ją też przed koniecznością wydania fortuny na dentystę, bo bez odpowiedniego wzmocnienia, zęby w ciąży psują się dużo szybciej. 

O specjalnych wymogach żywieniowych w ciąży słyszała chyba każda przyszła mama. Wiedza nie zawsze jednak przekłada się na wystarczającą siłę i motywację do wielogodzinnego przygotowywania posiłków. Na szczęście kobieta w ciąży może szukać wsparcia i skorzystać z pomocy. Dlaczego nie otworzyć się właśnie na pomoc w kuchni? 

Firmy, które specjalizują się w komponowaniu diet pudełkowych, jak np. catering Pomelo coraz częściej wychodzą naprzeciw kobietom w ciąży. Oferują klientkom zbilansowane , starannie zaplanowane przez dietetyków posiłki, które są bezpiecznie przygotowane i zapakowane. Każdego dnia trafiają pod drzwi wielu mam, redukując tym samym godziny , które musiałyby spędzić na zakupach i na gotowaniu, odciążają ich obolałe nogi i kręgosłup.

Najważniejsze zasady żywieniowe w ciąży wg Anny Foszer i Edyty Litwiniuk

Szukając optymalnego rozwiązania zapewniającego bezpieczeństwo, wygodę i profesjonalne podejście do tematu dwie healthy-mamy, specjalizujące się w zakresie zdrowego stylu życia i żywienia kobiet w ciąży. Anna Foszer – założycielka cateringu Pomelo i Edyta Litwiniuk – trenerka personalna i dietetyczka radzą, jakimi zasadami powinny się kierować przyszłe mamy, aby zadbać nie tylko o zdrowie (swoje i maluszka), ale także dobre samopoczucie. 

To sprawdzona pigułka wiedzy, która pozwala na ułożenie żywieniowego rozkładu jazdy podczas 9 ciążowych miesięcy i w okresie karmienia piersią

  • Jedz regularnie. Dla naszego organizmu ważne jest, aby zasiadać do stołu o stałych porach dnia. 
  • Posilaj się 5 razy dziennie. Wiadomo, że w ciąży bywa różnie, szczególnie na początku, gdy kobietę dopadają poranne (niestety tylko z nazwy) mdłości. Najlepiej jest spożywać 3 duże posiłki oraz 2 mniejsze przekąski. Nocne wycieczki do lodówki raczej nie są wskazane.
  • Włącz do diety różnokolorowe warzywa i owoce. Poza niską wartością kaloryczną mają wielką wartość odżywczą – podczas komponowania diety należy zwracać na to uwagę. Dążymy do tego, aby dieta była odżywcza, a nie tylko wysokokaloryczna. Produkty te zawierają cenne witaminy oraz składniki mineralne, których tak bardzo mamie i maluszkowi potrzeba. Najlepiej, aby pochodziły od sprawdzonych dostawców, co jest gwarancją bezpieczeństwa, jakości i smaku. 
  • Zadbaj o odpowiednią suplementację (kwas foliowy, witamina D, omega3, żelazo)
  • Ogranicz do minimum wysoko przetworzoną żywność. Grupy produktów zaliczane do kategorii żywności ultra przetworzonej, zostały poddane tak wielu procesom przetwórczym, że w zasadzie nie dostarczają organizmowi niczego poza energią, a w ciąży mogą jedynie zaszkodzić. Są to m.in.: lody, chipsy, kostki rosołowe, paluszki, słodzone płatki śniadaniowe, margaryny twarde, tanie przetwory mięsne, jedzenie w proszku lub instant, żywność typu fast food.
  • Zakaz wjazdu dla cukierków i deserów. Jest to najczęstszy czynnik wzrostu wagi w ciąży. Choć może trudno w to uwierzyć, bez cukru da się żyć. Jeżeli bardzo potrzebujesz słodyczy, lepiej zastąpić je słodkim owocem czy łyżeczką miodu.
  • Pij wodę. W ciąży ważne jest picie minimum dwóch litrów wody dziennie,.
  • Ogranicz spożycie kawy. Najlepiej, nie pić jej w okresie ciąży wcale, ale dopuszczalna jest ilość od 1 do 2 filiżanek dziennie.
  • Nie stosuj używek. Bezwzględnie unikaj alkoholu i papierosów (również e-papierosów, palenie czynne i bierne).
  • Wyklucz z diety surowe produkty: mięso, ryby, jaja oraz niepasteryzowane mleko i przygotowane z niego przetwory.
  • Pamiętaj o dodatkowej energii – w czasie ciąży, wraz z maluszkiem rośnie wydatek energetyczny kobiety. O ile w ciągu pierwszych trzech miesięcy nie ma dodatkowego zapotrzebowania na kalorie, to w II trymestrze zwiększa się on o ok. 360 kal, a w III trymestrze można sobie pozwolić na dodatkowe 450 kal dziennie.

Powyższe zasady żywieniowe są w pełni zachowane podczas układania jadłospisu, gotowania oraz doboru składników potraw w cateringu dietetycznym Pomelo. 

Dieta dla kobiet w ciąży bazuje na produktach produktach najwyższej jakości, jest bogate w cenne mikroskładniki w ilościach zalecanych przez lekarzy. Ponadto możliwa jest eliminacja składników, których przyszła mama nie akceptuje. Każdy jadłospis komponowany jest w sposób indywidualny, z poszanowaniem szanując preferencji żywieniowych przyszłych mam.

Różnorodność dostępnych na rynku diet sprawia, że kobiety w ciąży mogą ściśle dopasować opcję dla siebie, z wykluczeniem niektórych pokarmów włącznie. Dzięki opisywanym programom zjadają pięć zbilansowanych przez dietetyków posiłków dziennie, dostarczając zarazem wymaganą ilość energii, wartości odżywczych, witamin i minerałów. Niegasnące zainteresowanie cateringami pokazuje, że stają się nieocenionym partnerem w trosce o zdrowie mamy i dziecka.

Więcej na: https://pomelo.com.pl/diety/dieta-dla-kobiet-w-ciazy/

-Reklama-

Musisz przeczytać

BEZPŁATNY poradnik o rozszerzaniu diety plus KASZKA! ODBIERZ SWÓJ ZESTAW

Rozszerzanie diety dziecka to wcale nie jest proste zadanie! Z pomocą przychodzi BoboVita. Już dziś zamów swój DARMOWY...

Najlepsze polskie hotele z animacjami dla dzieci

W kraju kapryśnej i nieprzewidywalnej pogody urlop z dzieckiem może być wyzwaniem. Na szczęście są miejsca, w których nie ma nudy, nawet jeśli aura nie dopisuje. Zobacz najlepsze polskie hotele z animacjami. Tam twoje dzieci będą czuły się jak w raju.

Te książki będą wsparciem dla Twojego dziecka w nauce

Za kilka dni zacznie się nowy rok szkolny. Dla wielu dzieci będzie to pierwsze spotkanie ze szkołą, dla innych kolejny rok pełen wyzwań. By ułatwić swojemu dziecku naukę i wesprzeć je w rozwoju umysłowym, warto sięgnąć po odpowiednie książki. Oto wybrane przez nas propozycje, które szkolną edukację uczynią jeszcze łatwiejszą i przyjemniejszą.

Podobne artykuły

Komentarze

Jesteśmy też tutaj

236,433FaniLubię
12,800ObserwującyObserwuj
410ObserwującyObserwuj

Przeczytaj również

10 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie Twojego dziecka jesienią

Lato wyraźnie się od nas oddala, a to wiąże się ze zmianą pogody i wymianą garderoby. W przypadku dzieci jest jeszcze trudniej. Nasze pociechy ciągle rosną, więc ubrania zeszłoroczne na pewno już się nie przydadzą. Czas zatem udać się do sklepu po nowe rzeczy.

Zespół kuwady, czyli gdy mężczyzna też jest w ciąży

Gdy mężczyzna, którego partnerka jest w ciąży, zaczyna współodczuwać jej stan, zazwyczaj nie spotyka się ze zrozumieniem otoczenia. A tymczasem istnieje medyczna nazwa i poważne uzasadnienie takiego zjawiska. Zespół kuwady może dopaść każdego przyszłego tatę.

Sprzęty, w które warto wyposażyć się na jesień i zimę, jeśli masz dziecko

Jesień i zima przynoszą ze sobą dużą zmianę pogody, która nie pozostaje bez wpływu na nasze zdrowie i samopoczucie. Jeśli masz dziecko, warto wyposażyć się w sprzęty, które podniosą komfort życia w domu podczas zbliżających się miesięcy

Zapraszamy do udziału w konferencji naukowej online poświęconej szczepieniom ochronnym

Zapraszamy do udziału online w bezpłatnej konferencji naukowej organizowanej w ramach Projektu „Budowanie zaufania do szczepień ochronnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacji i wpływu społecznego”, kierowanej do ekspertów ze środowisk naukowych, akademickich, medycznych, psychologii społecznej, nowoczesnych technologii w zakresie medycyny, mediów oraz innych osób zainteresowanych tą tematyką.

Metoda Ferbera, czyli zasypianie przez wypłakanie

Metoda Ferbera to jeden ze sposobów nauki samodzielnego zasypiania. Ma tyle samo zwolenników co przeciwników, bo opiera się na kontrowersyjnym dla wielu pozostawianiu płaczącego dziecka w łóżeczku. Jak dokładnie wygląda nauka zasypiania przez wypłakanie?