-Reklama-teddyeddie

Co ma wpływ na dobre samopoczucie? Poznaj pozytywne nawyki na każdy dzień i WYGRAJ CATERING DIETETYCZNY!

-Reklama-

To, z jakim nastrojem rozpoczynamy poranek, w dużym stopniu wpływa na dalszą część dnia i nasz zapał do realizacji obowiązków. Chcąc sprostać codziennym wyzwaniom warto wprowadzić do życia nawyki, które wyzwolą w nas endorfiny i dobry humor. Kluczem do polepszenia samopoczucia są m.in. odpowiednia ilość snu, zbilansowana dieta i ruch. 

Dobre samopoczucie to stan, w którym chcielibyśmy trwać nieprzerwanie. Pozytywny nastrój oznacza więcej siły i energii i zapewnia lepsze funkcjonowanie w ciągu dnia. Wiele sytuacji powoduje jednak, że nie zawsze tryskamy radością i rozpoczynamy poranek od wstania „lewą nogą”. W takich momentach warto przypomnieć sobie proste nawyki, dzięki którym dzień może być przyjemniejszy. Są one szczególnie przydatne, gdy potrzebujemy zastrzyku „pozytywnej energii”, będąc w ciąży lub w pierwszych miesiącach życia naszego dziecka. 

Wyśpij się i rozpocznij dzień z uśmiechem

Niezależnie, czy jesteś „porannym ptaszkiem”, czy „nocnym Markiem” – to, czy się wysypiasz ma duże znaczenie dla organizmu i zdrowia. Podczas snu zachodzą procesy związane z regeneracją mięśni oraz układu nerwowego. Odpowiednia liczba godzin snu wpływa na samopoczucie, kondycję i wygląd skóry, koncentrację oraz efektywność przez cały dzień. Jeśli jesteśmy wyspani, łatwiej przyswajamy wiedzę, realizujemy zadania, wymagające kreatywności. Ponadto, sen pobudza w nas energię i powoduje, że negatywne myśli zastępujemy pozytywnymi emocjami. Rekomendowana ilość snu dla osób dorosłych to  6-8 godz. 

Wybieraj zbilansowane i zdrowe posiłki

Popularna fraza „good food is a good mood” ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Zbilansowana i zdrowa dieta jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. To jednak nie wszystko – to, co jemy ma duży wpływ na to, jak się czujemy. 

Istnieją produkty, po których spożyciu zwiększy się poziom hormonów szczęścia w naszym organizmie, a tym samym spadnie poziom napięcia i stresu. Do takich produktów zaliczamy między innymi płatki owsiane, banany, ciecierzycę, ananasa i czekoladę. Chwile radości to nie tylko pełnowartościowe dania, ale również ulubione „małe co nieco” – warto pamiętać, aby zachować umiar  w codziennym jadłospisie i np. batonika zastąpić orzechami, które są źródłem wielu cennych składników.

W diecie na dobry nastrój powinny pojawić się magnez, nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 oraz witaminy B i witaminy D.

Źródłem magnezu są m.in. brązowy ryż, kasza gryczana, bób, groch, fasola, ciecierzyca, banany, pomarańcze, jabłka, migdały, orzechy, gorzka czekolada, pestki dyni.

Nienasycone kwasy tłuszczowe znajdziemy m.in. w: rybach i owocach morza, orzechach, nasionach, siemieniu lnianym. 

Witamina B, to m.in. jajka, produkty zbożowe, nabiał, ryby, wątróbka, a witamina D: jajka, oleje roślinne, nabiał.

O specjalnych wymogach żywieniowych w ciąży słyszała chyba każda przyszła mama. Wiedza nie zawsze jednak przekłada się na wystarczającą siłę i motywację do wielogodzinnego przygotowywania posiłków. Na szczęście kobieta w ciąży może szukać wsparcia i skorzystać z pomocy. Dlaczego nie otworzyć się właśnie na pomoc w kuchni? 

Firmy, które specjalizują się w komponowaniu diet pudełkowych, jak np. catering Pomelo coraz częściej wychodzą naprzeciw kobietom w ciąży. Posiłki, które oferują klientkom są w pełni zbilansowane, starannie zaplanowane przez dietetyków posiłki oraz bezpiecznie przygotowane i zapakowane. Każdego dnia trafiają pod drzwi wielu mam, zmniejszając tym samym liczbę godzin, które musiałyby spędzić na zakupach i na gotowaniu.

Aktywnie spędzaj każdy dzień

Polski Instytut Żywności i Żywienia  nie bez powodu umieścił aktywność fizyczną u podstaw piramidy zdrowego żywienia i stylu życia. Ruch – w każdej postaci to zdrowie i hormony szczęścia. Wysiłek fizyczny, poza tym, że  poprawia kondycję naszego organizmu i ciała, ma duży wpływ na pamięć długotrwałą i m.in. poprawia koncentrację, wspomaga pracę serca oraz redukuje stres. 

Zgodnie z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia, powinniśmy przeznaczyć na aktywność fizyczną ok. 30 minut dziennie. Jeżeli nie jesteś zwolennikiem sportów i nie przekonuje cię jazda na rowerze, bieganie, pływanie – zawsze dobrym wyborem jest spacer, szybki marsz czy nordic walking. Dla miłośników wędrówek idealnym połączeniem będzie wybór otoczenia wśród natury, która relaksuje i dotlenia. Niezależnie od formy ruchu, dzięki aktywności poczujemy się pełni energii i szczęśliwi.

Sen, dieta i ruch to doskonałe połączenie dla osiągnięcia równowagi psychicznej oraz fizycznej. Wprowadzenie w życie odpowiedniej ilości snu, zdrowego jadłospisu oraz aktywności wyzwala w nas endorfiny  i wpływa na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. 

UWAGA KONKURS!

Razem z marką Pomelo przygotowaliśmy dla Was konkurs, w którym do wygrania CATERING DIETETYCZNY!

UWAGA! Wszystkie osoby, które wezmę udział w konkursie, otrzymują aż 10% zniżki na dietę Pomelo!
Będzie nam niezmiernie miło, jeśli dodatkowo oznaczycie Fundatora Nagród @cateringpomelo na swoich profilach social mediowych! <3

NAGRODA GŁÓWNA

  • 2 tygodnie dowolnej diety

NAGRODY POCIESZENIA

  • 10 X kod zniżkowy 20% na dowolną dietę.

Aby mieć szansę wygrania nagrody, wystarczy przesłać swoją receptę na dobre samopoczucie!

Opowiedz nam jak Ty dbasz o swoje dobre samopoczucie!

Na Wasze zgłoszenia czekamy pod adresem [email protected] do 31.12.2021 r.

Początek roku to dobry czas na realizację postanowień!

Regulamin konkursu

-Reklama-

Musisz przeczytać

Chcesz, by Twoje dziecko szybko nauczyło się angielskiego? Zobacz, co radzi ekspert!

Każdy z nas chciałby, aby jego dziecko szybko i przyjemnie przyswajało naukę angielskiego. Czy jest to w ogóle możliwe? Tak! Razem z ekspertką - Olą Komadą, prezeską Edu Bears, współautorką metod nauczania angielskiego dla dzieci: Teddy Eddie, Savvy Ed oraz Edward's League, wyjaśniamy co jest najważniejsze podczas nauki języka u dzieci.

Back to School – najnowsze Trendy w modzie szkolnej

Powrót do szkoły to zawsze ekscytujący czas zarówno dla dzieci, jak i rodziców. To okazja do spotkań z przyjaciółmi, zdobycia nowej wiedzy i odkrywania pasji. Jednak, aby móc w pełni cieszyć się z powakacyjnych miesięcy należy zadbać o odpowiednią garderobę, która sprawdzi się na szkolnych korytarzach i w trakcie aktywnego czasu wolnego. Dla najmłodszych moda jest sposobem na wyrażanie siebie i podkreślenie indywidualności, dlatego warto przyjrzeć się najnowszym trendom w ubraniach i obuwiu, które będą królować na szkolnych korytarzach w tym roku.

Klimatyzacja w pokoju dziecka – wyzwanie dla rodziców!

Tegoroczne lato jest naprawdę gorące, dlatego szczególną uwagę poświęca się temu, by temperatury nie zaszkodziły najmłodszym. Spacery w zacienionych parkach są niesamowicie przyjemne, w utrzymaniu dobrego samopoczucia i zdrowia pomaga też picie wody – jak jednak zadbać o sprzyjający klimat w domu, a w szczególności w pokoju dziecka?

Podobne artykuły

Komentarze

Jesteśmy też tutaj

236,433FaniLubię
12,800ObserwującyObserwuj
414ObserwującyObserwuj

Przeczytaj również

Poranione brodawki podczas karmienia piersią – jak sobie poradzić?

Karmienie piersią jest naturalnym i zdrowym sposobem żywienia dziecka, ale może być również bolesne i nieprzyjemne dla matki. Jednym z najczęstszych problemów, z którymi borykają się karmiące kobiety, są poranione brodawki. Co je powoduje, jak im zapobiegać i jak je leczyć?

Noszenie dziecka na rękach – potrzeba czy rozpieszczanie?

Noszenie dziecka na rękach to jeden z najbardziej naturalnych i instynktownych sposobów okazywania mu miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa. Jednak niektórzy rodzice obawiają się, że przez zbyt częste noszenie mogą rozpieścić swoje dziecko i zaszkodzić jego rozwojowi. Czy tak jest naprawdę? Czy noszenie na rękach ma same zalety, czy też niesie ze sobą jakieś ryzyka? Sprawdźmy, co mówią na ten temat eksperci i badania naukowe.

Zwierzę w domu – jak utrzymać czystość i higienę?

Zwierzęta domowe to źródło radości, miłości i towarzystwa dla całej rodziny. Jednak posiadanie psa, kota, królika czy innego futrzastego przyjaciela wiąże się również z pewnymi wyzwaniami, zwłaszcza jeśli chodzi o utrzymanie czystości w domu. Sierść, błoto, zapachy i plamy to tylko niektóre z problemów, z którymi muszą się zmierzyć właściciele zwierząt. Jak więc zadbać o higienę i porządek w domu, nie rezygnując z przyjemności związanych z posiadaniem zwierzaka? Oto kilka porad i trików, które mogą pomóc.

Depresja u dzieci – psycholog odpowiada na najważniejsze pytania

Depresja u dzieci to poważny problem. Możesz pomóc swojemu dziecku, jeśli będziesz wiedzieć, jak odróżnić smutek i przygnębienie od depresji, jak postępować w przypadku samookaleczania się, do jakiego specjalisty zwrócić się z prośbą o pomoc i jak wspierać terapię. O depresji dotykającej najmłodszych pisze w swojej najnowszej książce pt. ,,Depresja u dzieci i młodzieży” (wyd. RM), Anna Duman, psycholog, absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Wielka premiera MAVKI!

Międzynarodowe widowisko, oparte na najbardziej wyczekiwanym ukraińskim filmie animowanym „MAVKA. Leśna piosenka” niebawem dotrze do Polski! „MAVKA SHOW” to wyjątkowe połączenie klasyki i nowoczesności w nieznanym dotąd wydaniu, pełnym wyrazistej choreografii, elementów akrobatycznych i efektów specjalnych. Przepiękną historię dziewczynki o imieniu MAVKA, która ukochała las i jego mieszkańców, będzie można podziwiać na największych scenach teatralnych naszego kraju już tej jesieni!