-Reklama-

Scout – hotel, w którym nie będziecie się nudzić!

Tym razem kierunek naszej wyprawy był dość nieoczywisty. Kiedy wszyscy wybierali się nad morze, rzeki, jeziora... my udaliśmy się w podróż szlakiem ruin zamkowych na jurze krakowsko-częstochowskiej. Ugościł nas Hotel Scout w Częstochowie, w którym atrakcji mieliśmy tyle, co na naszych rycerskich wyprawach!

Do hotelu Scout przybyliśmy bardzo zmęczeni. Po drodze zaliczyliśmy pierwszy punkt naszej zamkowej wyprawy – ruiny zamku w Olsztynie. Dzieciaki były zachwycone nie tylko pozostałością po tej wspaniałej budowli, ale także skałkami, po których wspinaliśmy się na sam szczyt zamkowej góry.

Ruiny zamku w Olsztynie pod Częstochową
Zasłużony odpoczynek w przepięknych okolicznościach przyrody

Na szczęście, pierwszy punkt naszej wyprawy był oddalony zaledwie około 20 minut od hotelu, więc obiad postanowiliśmy zjeść już na miejscu. Ugościła nas hotelowa restauracja Próżna Kaczka. Rodzice zjedli specjalność restauracji – z kaczką roli głównej, ale restauracja pamiętała też o gustach młodszej części wyprawy, serwując standard dziecięcego menu – rosół oraz frytki z nuggetsami!

Hotelowa restauracja znajduje się zaraz przy głównym holu, przy recepcji. To bardzo przyjemne miejsce i można w nim zjeść naprawdę wykwintne posiłki. Swój wyjątkowy smak zadzięczają specjalnej metodzie przygotowania posiłków – sous-vide (z języka francuskiego w próżni). Metoda ta polega na tym, że żywność jest szczelnie zamknięta w plastikowej torebce próżniowej. Następnie umieszczana jest w kąpieli wodnej lub parowej i gotowana w temperaturze niższej niż w tradycyjnej metodzie. Przyrządzanie posiłków tą metodą trwa dłużej niż w tradycyjnych procedurach gotowania, ale efekt naprawdę jest niesamowity.

Co ważne, restauracja nie jest tylko dla gości hotelowych. Mogą z niej korzystać także zewnątrzni wizytatorzy – smakosze kaczki, ale też makaronów czy sałatek.

Kaczka to specjalność hotelowej restauracji
Nie znam dziecka, które nie lubi rosołu. Szef kuchni Próżna Kaczka też wie, że ulubiony dziecięcy przysmak

Restauracja słynie ze swojego naprawdę pięknego wystroju. Wnętrze urządzone jest ze smakiem, elegnackie, w pięknych stonowanych kolorach. Dekoracje ze świeżych kwiatów dodają mu świeżości. Wrażenia naprawdę wspaniałe!

Wnętrze restauracji to prawdziwa uczta dla oka!

Zdarza się, że miejsca do których jeździmy nie mają w ogóle kącika dla dzieci lub jego stan pozostawia wiele do życzenia. W Próżnej Kaczce, tak jak pozostałe wnętrza, kącik jest naprawdę zadbany i schludny.

Nie wobrażam sobie restauracji bez kącika dla dzieci

Po pysznym obiadku nadszedł czas na chwilę relaksu i dalsze odkrywanie atrakcji hotelu! Na terenie obiektu mieliśmy do wyboru naprawdę dużo możliwości: siłownię, squash, ściankę wspinaczkową, pokój dla dzieci, pokój relaksacyjny, bilard, wrotkarnię, kręgle… Postanowiliśmy, że zaczniemy od miejsc, w których każdy z nas będzie się dobrze czuł.

Warto bowiem wiedzieć, że Scout to nie tylko idealne miejsce na odpoczynek z dziećmi, ale także na zorganizowanie jakiegoś eventu czy nawet konferencji! Byliśmy naprawdę pod wrażeniem tego obiektu i pomysłu w jaki sposób została tu zaaranżowana przesteń – absolutnie każdy znajdzie tu coś dla siebie, bez względu na wiek i cel swojego przyjazdu.

Ale od początku….

Scout to tak naprawdę prawdziwe centrum sportowo-rekreacyjne
Ponieważ obiekt jest naprawdę duży, każdy z gości otrzymuje mapkę, by łatwiej się po nim poruszać

Na terenie hotelu znajduje się bardzo dobrze wyposażony punkt fitness. Goście hotelowi, a także wszyscy odwiedzający Scout Fitness Club mogą skorzystać z pomocy trenera, który zawsze jest na miejscu i doradza swoim podopiecznym.

Ciekawą propozycją tego miejsca są zajęcia dla dzieci .

Zajęcia przygotowane są dla dzieci, w dwóch różnych grupach, z podziałem na wiek: 6-9 i 10-14 lat! To idealne rozwiązanie, by skorzystać z aktywności całą rodziną. W obiekcie jest możliwość wykupienia karnetu rodzinnego.

Bardzo dobrze wyposażona strefa fitness

Ścianka wspinaczkowa to największa tego typu atrakcja w okolicy. Jest ona dostosowana do różnych umiejętności – ma przyjazne drogi dla początkujących, ale też dostosowana jest do bardziej zaawansowanych wspinaczy. W weekendy odbywają się tu zajęcia rodzinne. Całość oczywiście pod czujnym instruktorów. Na miejscu prowadzone są także kursy i szkolenia: climb starter i ABClimb.

Ścianka wspinaczkowa naprawdę robi wrażenie!
Scout oferuje wsparcie profesjonalnych trenerów

Po ambitnych zajęciach sportowych, nadszedł czas na naszą weekendową przygodę! Na terenie obiektu wyznaczona jest specjalna sekcja rozrywkowa, a nich kręgielnia i wrotkarnia. To idealne miejsce na rodzinną rozrywkę.

Pizza, wrotki i kręgle! Czego chcieć więcej?!

Długo zastanawialiśmy się od czego zacząć. Ostatetecznie, stwierdziliśmy jednogłośnie, że trzeba zacząć od wrotkarni. Podzieliliśmy się równo – na tych co są wytrawnymi śmigaczami i na tych, co muszą sobie co nieco przypomnieć 😉 lub w ogóle stawiają pierwsze kroki na wrotkach.

To tu wydarzyło się nasze rodzinne weekendowe szaleństwo!

Ponieważ mam w rodzinie prawdziwych miłośników kołowych szaleństw, we wrotkarni spędziliśmy naprawdę fanatstyczne chwile. To miejsce zdecydowanie zdobyło nasze serca! Byliśmy zachwyceni! Szkoda, że nie ma takich więcej.

Jazdę na rolkach umilają kolorowe światła i muzyka
Na miejscu można oczywiście wypożyczyć sprzęt do jazdy – wrotki, ale też rolki
Jak ja dawno tego nie robiłam! 🙂
Obeznanie ze sprzętem najważniejsze

Posiłek regeneracyjny

Po wrotkowych szaleństwach, przyszedł czas na posiłek. W kompleksie rozrywkowych oprócz jazdy na rolkach, grania w kręgle czy billard, można też zjeść fantastyczną pizzę!

W pizzerii w rozrywkowej części hotelu Scout zjedliśmy chyba najlepszą pizzę pod słońcem. To ciasto… mmm

Kręgle – idealny pomysł na spędzenie rodzinnego czasu

W kompleksie Scout wiele rzeczy dostosowanych jest to potrzeb małych dzieci, także w kręgielni. Maluchy mają zadanie ułatwione, gdyż w czasie swoich rzutów, ich tor zabezpieczony jest specjalnymi barierkami. Zapobiegają one stoczeniu się kuli do bocznych rynienek. Może to właśnie dlatego mama zajęła ostatnie miejsce? 😉

Kręgle to jedna z najlepszych rodzinnych zabaw – nigdzie tak dobrze nie załatwia się rodzinnych rozgrywek. Mama oczywiście została ograna 🙂

No i czas na punkt kulminacyjny – pokój zabaw i siłownia dla dzieci

To coś, co logistycznie zasługuje na ogromny plus. Pokój zabaw i siłownia znajduję tuż obok strefy fitness dla dorosłych. Dzieciaki mają frajdę z zabawy, a rodzice mogą się zająć dbaniem o swoją kondycję, nie tracąc maluchów z oczu.

Raz, dwa, trzy…
Kto pierwszy do celu?
Sala zabaw naprawdę dobrze wyposażona i czysta! A to dla mnie bardzo ważne.
Rodzice mogą obserować dzieci na dużych wygodnych kanapach

Miejsce na urodziny dla dzieci

W ofercie Scout jest także możliwość zorganizowania urodzin dla dzieci. Salka, w której odbywają się przyjęcia jest duża i bardzo fajnie zaaranżowana. Jednak dzieciaki nie spędzają w niej zbyt dużo czasu, bo plan urodzin w Scout jest zwykle bardzo napięty i pełen aktywnych atrakcji.

Na miejscu można zorganizować przyjęcie urodzinowe dla dzieci
Jeśli Twoje dziecko lubi aktywnie spędzać czas, to idealna propozycja na urodzinowe przyjęcie!

Scout – informacje o części hotelowej

Hotel Scout wraz z całym centrum sportowo-rekreacyjnym zlokalizowany jest na obrzeżach Częstochowy. Oznacza to, że blisko stąd zarówno do centrum miasta, jak i do najbardziej malowniczych miejsc na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. To miejsce wprost idealne jako punkt startowy do takich wycieczek jak nasza – śladami polskich zamków.

Hotel Scout mieści się przy ulicy Drogowców 12 w Częstochowie
Dla gości korzystających z części sportowej jest bezpłatny parking
Także w pokojach hotelowych widać sportowy charakter tego miejsca
Wyposażenie łazienek jest naprawdę w wysokim standardzie
Część pokoi wyposażona jest w łazienki przystowane dla osób niepełnosprawnych i dzieci
Goście mogą liczyć na odpoczynek także na hotelowych korytarzach.
Niektórzy nie potrzebują nawet fotela :), wystarczy miękka hotelowa wykładzina

Pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze

Z usług hotelu skorzystaliśmy z polecenia. To był naprawdę dobry wybór. Przede wszystkim ze względu na odpowiadają nam lokalizację, jak i atrakcje tu na miejscu (nawet nie zdążyliśmy skorzystać z ich wszystkich!). Ale wiecie co było najlepsze: w tym hotelu na pewno nie usłyszycie z ust dzieci: Mamooo, nudzi mi się!

Już od progu hotelu czujesz się mile widzianym gościem
Hol hotelu utrzymany jest na prawdziwie światowym poziomie

Smutno nam było nam opuszczać tak wesołe i pełne energii miejsce. Ale wiecie co, zostało nam jeszcze kilka zamków do zwiedzenia na Szlaku Orlich Gniazd, więc na pewno tu jeszcze kiedyś wrócimy!

Do widzenia! Dziękujemy za gościnę.