-Reklama-

Najlepsze gry na majówkę! Zobacz nasze typy!

Majówka to czas, w którym wielu z nas cieszy się wolnymi dniami i spędza czas z rodziną i przyjaciółmi. Jednym z ciekawych sposobów na spędzenie wolnego czasu w gronie najbliższych są gry planszowe. Dlaczego nie skorzystać z tej okazji i zorganizować rodzinne bądź przyjacielskie granie planszówek?

-Reklama-

Gry planszowe czy karciane to doskonały sposób na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Pozwalają na relaks, rozwijają wyobraźnię, umiejętność myślenia logicznego oraz umiejętności społeczne. Co więcej, granie w gry planszowe jest jedną z niewielu aktywności, która nie wymaga korzystania z urządzeń elektronicznych, co z pewnością zyska aprobatę niejednego rodzica.

Jaka jest idealna gra na majówkę?

Po pierwsze, gra powinna być łatwa do zrozumienia dla wszystkich uczestników, niezależnie od wieku czy doświadczenia w grach planszowych. Taka gra pozwoli na szybkie rozpoczęcie rozgrywki, a jednocześnie nie zniechęci mniej doświadczonych graczy.

Po drugie, idealna gra na majówkę powinna mieć zróżnicowany czas rozgrywki, aby można było dostosować ją do czasu, który mamy do dyspozycji. Gry krótsze będą lepsze na krótsze spotkania, natomiast gry dłuższe będą odpowiednie dla dłuższych sesji grania.

Po trzecie, idealna gra na majówkę powinna mieć ciekawą tematykę i atrakcyjne elementy wizualne. Takie gry będą bardziej interesujące dla uczestników i pozwolą na wczucie się w klimat gry.

Po czwarte, najlepsze na majówkę są gry, które można ze sobą zabrać w różne miejsca. Bez względu na to, jakie mamy plany na wypoczynek, dobrze jest mieć pod ręką grę, która umili nam zarówno czas w podróży, jak i chwile spędzone na łonie przyrody np. na plaży czy na pikniku na łące.

Jakie gry polecamy na majówkę? Oto nasze typy!

Gra „Cykle życia” – Wydawnictwo Science Boards

Cykle życia to gra quizowa, w której dzieci poznają i utrwalają wiedzę w zakresie znajomości przyrody, a dokładniej kilku gatunków zwierząt oraz ich cykli życiowych. Gra składa się z planszy głównej, po której poruszają się gracze, z planszetek indywidualnych dla każdego gracza, heksagonalnych kart poszczególnych stadiów, drewnianych pionków oraz dedykowanej aplikacji mobilnej. Gra planszowa zawiera nowoczesne elementy technologiczne, ponieważ gra się w nią wykorzystując aplikację mobilną. Dodatkowo wprowadzone zostały elementy AR (augmented reality), czyli rozszerzonej rzeczywistości oraz IR (image recognition), czyli rozpoznawanie obrazu. W grze skanujemy obrazy poszczególnych stadiów w celu wygenerowania pytania dotyczącego danego zwierzęcia. Gra polega na zdobyciu przez gracza wszystkich stadiów wybranego cyklu zwierzęcia. W nagrodę po zeskanowaniu całego ułożonego cyklu możemy zeskanować całą planszetkę i obejrzeć zwierzęta w ich środowisku w rozszerzonej rzeczywistości. Wprowadzenie nowoczesnej technologii w grze pomoże w kontrolowany i bezpieczny sposób wprowadzić dzieci w świat nowoczesnych technologii.

W grze przewiduje się dwa warianty główne przeprowadzenia gry oraz różne poziomy trudności. Poziom łatwy przeznaczony jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym, natomiast trudny przeznaczony jest dla młodzieży (7-8 klasa szkoły podstawowej lub liceum). Gra główna przeznaczona jest dla 2-6 graczy. Dodatkowo przewidziany został również wariant dla najmłodszych (powyżej 3 roku życia) w postaci układania puzzli, każdego ze stadium rozwojowego zwierzęcia.


Gra książkowa „Zielobór” – Wydawnictwo Muduko

Gra książkowa „Zielobór” opowiada historię miasteczka zamieszkanego przez zwierzęta – tytułowego Zieloboru. Kiedyś było pięknym, zielonym i przyjaznym miejscem do życia. Niestety wskutek zaniedbania stało się brudne, hałaśliwe miejsce, w którym najmłodsi spędzają czas na betonowych podwórkach pośród samochodów. Czytelnicy-gracze wcielają się dwójkę młodych bohaterów Jeża Jagodę i jej przyjaciela Wiewióra Waldemara. Ta dwójka znajduje Księgę Zieloboru pełną pięknych ilustracji pokazujących miasto za czasów jego rozkwitu. Zielone skwery, parki, jeziora. Dzieciaki nie poznają tego miejsca, ale dowiadują się, że muszą odnaleźć Grzybołaka, prawdopodobnie ostatniego żyjącego przedstawiciela swojego gatunku. On pomoże im dowiedzieć się, w jaki sposób mogą przywrócić świetność swojemu miasteczku.

Co się stało w Zieloborze? to książka, która w przyjazny i angażujący sposób, poprzez ciekawą fabułę, zagadki i interesującą historię, przybliża najmłodszym zagadnienia związane z ekologią, wpływem naszych działań na środowisko. W nienachalny sposób pokazuje rozwiązania, których celem jest poprawa naszych codziennych nawyków wpływających na nasze najbliższe otoczenie. Zarówno język jak i przyjęta forma narracji jest atrakcyjna i dostosowana do wieku odbiorców. Polecamy ją dla dzieci od 7 lat do samodzielnego grania lub młodszych – z pomocą rodzica. Co się stało w Zieloborze? można traktować jako książko-grę z innowacyjne narzędzie wspomagania edukacji ekologicznej.


Zuuupa. Rozgrzewająca gra karciana – Wydawnictwo Muduko

Barszcz, grzybowa, a może pomidorowa? Co przygotujesz z rosołowych resztek i dostępnych składników? Zostań najsprytniejszym kucharzem w restauracji i udowodnij rywalom, że to właśnie Ty przyrządzasz najpyszniejsze zupy. Imprezowa gra, w której każdy zagrywa przed siebie karty do momentu osiągnięcia na stole wymaganej liczby warzyw. Niewykorzystane do przepisu składniki przepadają, a wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów za ugotowane warzywa. Dynamiczna rozgrywka dla 2-5 graczy od ósmego roku życia trwająca ok. 20 minut. Must have dla fanów “Wirusa!”.

Autor: Reiner Knizia

Ilustracje: Hubert Ronek

Zawartość opakowania:

  • 60 kart składników,
  • 5 kart szkodników,
  • 12 kart przepisów
  • instrukcja

Ilość graczy: 2-5

Wiek: 8+

Czas rozgrywki: 20 min.

Dlaczego warto:

1. Proste zasady

2. Zabawne ilustracje

3. Duża interakcja między graczami

4. Gra rozwija strategię i blef


Gra „Ani bee, ani mee” – Wydawnictwo Granna

ANI BEE, ANI MEE to zabawna kooperacyjna gra pamięciowa. Działacie jako zespół, w którym wszyscy mają ten sam cel: zaśpiewać jak najlepiej na festiwalu farmy! Waszym zadaniem jest odtworzenie 9 odgłosów zwierząt w kolejności, w jakiej pojawiają się na scenie.
Trzeba to zrobić, zanim skończą się punkty melodyczne. Przygotujcie się na odtwarzanie dźwięków, ale uważajcie, by nie popełniać błędów.

Zawartość pudełka:– 16 kafelków zwierząt
– 21 żetonów akcji
– 5 żetonów nutek
– dwustronna plansza
– instrukcja

Autor: Federica Monzio Compagnoni
Ilustracje: Marcin Południak

Wiek: 5+

Liczba graczy: 2-4

Czas gry: ok. 20 minut


Gra „Dobble Plaża” – Wydawnictwo Rebel

Dobble Plaża to 30 kart, na których znajdziecie po 6 symboli związanych z morzem i plażą. Na 2 dowolnych kartach zawsze znajduje się dokładnie 1 wspólny symbol. Niezależnie od tego, czy grasz nad jeziorem, na basenie czy w wannie, Twoim celem jest jak najszybciej odnaleźć wspólny symbol i wygrać!

W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z wakacjami i plażą. Przyjrzyj się obrazkom, znajdź parę, przejdź do kolejnej karty. Wydaje się proste, prawda? Ale pary nie są tak oczywiste: obrazki na kartach są różnej wielkości, odwrócone, a przede wszystkim otoczone zupełnie innymi grafikami, co potrafi zmylić nawet najbardziej spostrzegawczych graczy!

Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, a przy stole dużo się dzieje, gdy każdy próbuje wyprzedzić innych uczestników w wyścigu do zwycięstwa.

Wiek – 4+


Gra „100 Pics: Zagadki” – Wydawnictwo Rebel

Szukasz prostej gry quizowej, która pobudzi Twój umysł do działania? Lubisz niebanalne wyzwania i podchwytliwe pytania? 100 Pics: Zagadki to coś dla Ciebie! W pudełku znajdziesz praktyczną obudowę oraz 100 zabawnych wyzwań, doskonałych do samodzielnej nauki lub zabawy z najbliższymi.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • 100 Pics to proste zadania, które możesz dowolnie wykorzystać do zabawy samodzielnie lub z przyjaciółmi. 
  • Odkrywaj obrazki kawałek po kawałku, sprawdź, ile poprawnych odpowiedzi podasz w ciągu minuty albo wymyśl własne wyzwania!
  • Gra pozwala ćwiczyć pamięć, może też służyć podczas nauki polskich słówek.
  • Poręczne pudełko i specjalna obudowa zachęcają, by zabrać grę ze sobą i bawić się wszędzie tam, gdzie trzeba walczyć z nudą: w pociągu, w czasie przerw czy podczas dłuższego oczekiwania.

Wiek – 6+


Gra „Dobble XXL” – Wydawnictwo Rebel

W domu, w szkole czy w plenerze – gigantyczna wersja Dobble rozrusza Wasze umysły i ciała niezależnie od warunków! Pokaźne opakowanie skrywa 20 „kart” wykonanych z wytrzymałego materiału PVC, z których każda ma 45 centymetrów średnicy. Dzięki temu Dobble XXL doskonale nadaje się do aktywnych zabaw na świeżym powietrzu.

Podstawowa zasada rozgrywki pozostaje niezmienna – naszym celem jest odnalezienie i wskazanie identycznych symboli, zanim zrobią to przeciwnicy. Dowolne dwie karty z zestawu zawsze łączy dokładnie jeden wspólny obrazek. Jednak w tej wersji zajdziemy zupełnie nowe warianty rozgrywek indywidualnych i drużynowych oparte o ruch. 

  • Dobble to jedna z najpopularniejszych gier karcianych, a jej zasady można wytłumaczyć w ciągu minuty. 
  • Do zabawy możemy zaprosić osoby w dowolnym wieku – gimnastyka ciała i umysłu przyda się każdemu!
  • Wersja XXL to wytrzymałe karty, które możemy użyć na każdej płaskiej nawierzchni, niezależnie od warunków pogodowych.
  • Instrukcja opisuje aż 4 warianty gry w trybach indywidualnych i drużynowych, które zapewnią nam mnóstwo zabawy i pozwolą aktywnie spędzić czas.

Wiek – 6+


„Wiem lepiej – taktyczna gra quizowa!” – Wydawnictwo Rebel

Wiem lepiej to karciana gra quizowa, w której drużyny rywalizują o zwycięstwo odpowiadając na pytania. Oprócz sprawdzania naszej wiedzy, gra oferuje również możliwości taktyczne, które skutecznie przybliżają nas do zwycięstwa (lub odciągają od niego naszych przeciwników). 

Na czym to polega?

Dzielimy się na 2-4 drużyn. Każda z nich losuje 4 płytki z kategoriami, a następnie decyduje, w których z nich czuje się najmocniejsza. Na tej podstawie układają kategorie na swojej planszy, przyporządkowując im punkty (od 1 do 4), które otrzymają w przypadku poprawnej odpowiedzi. Przykładowo, jeśli uważamy, że jesteśmy mocni z geografii, powinniśmy ułożyć tę kategorię obok 4 punktów, jeśli nie znamy prawie żadnych filmów kładziemy je przy 1 punkcie i tak dalej. 

Gdy wszyscy rozdzielą swoje kategorie, rozpoczynamy zabawę. Drużyny odpowiadają po kolei na wylosowane pytania zaczynając od kategorii, które oznaczyli jako najmniej wartościowe. Punkty za poszczególne odpowiedzi są zliczane na bieżąco.

Oprócz własnej wiedzy, gracze mają do dyspozycji również specjalne płytki taktyczne, które pozwalają pokrzyżować szyki przeciwnikom w najmniej oczekiwanym momencie:

  • WIEM LEPIEJ, którą zagrywamy, gdy znamy odpowiedź na pytanie przeciwników i spodziewamy się, że oni jej nie znają. 
  • ZAMIANA, która pozwala na roszady w wyłożonych na stole kategoriach.

Wiek – 15+


Gra „Buła, Pizza, Kot, Ser, Koza” – Wydawnictwo Rebel

Buła, Pizza, Kot, Ser, Koza – gra równie szalona, jak jej nazwa! To wyjątkowe połączenie Jungle Speeda i Uga Buga! z pewnością spodoba się wszystkim fanom głośnych, dynamicznych zabaw, które bezlitośnie karzą tych, którym zdarzy się zagapić! 

Na czym to polega?

  1. Każdy z graczy otrzymuje talię złożoną z identycznej liczby kart, których nie wolno im podglądać!
  2. Pierwsza osoba wykłada odkrytą kartę na środek, mówiąc „Buła”. Gracz po jej lewej kładzie swoją odkrytą kartę na poprzednią, mówiąc „Pizza”.
  3. Wymienianie w kółko kolejnych słów z tytułu trwa dopóki karta, która właśnie została wyłożona, nie będzie pasował do wypowiadanego przez gracza słowa (np. wyłoży „Pizzę”, mówiąc „Pizza”). W tym momencie wszyscy muszą jak najszybciej położyć swoje dłonie na środkowym stosie kart, a ostatni gracz, który to zrobi, bierze cały stos do siebie i dodaje do już posiadanych kart. 
  4. Celem jest pozbycie się wszystkich swoich kart.

Opanowane? To świetnie, bo czekają na Was jeszcze karty z Narwalami, Gorylami i Świstakami, które tylko czekają, żeby zburzyć Wasz rytm gry! Gdy pojawią się na stole, musicie jak najszybciej wykonać przypisane do nich gesty. 

Wiek – 8+

-Reklama-

Musisz przeczytać

Podobne artykuły

Komentarze

Jesteśmy też tutaj

236,433FaniLubię
12,800ObserwującyObserwuj
414ObserwującyObserwuj

Przeczytaj również