-Reklama-Witaminy i minerały na Ceneo

Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka! – rusza kampania społeczna Fundacji POCIECHA

-Reklama-
Elektryczne szczoteczki do zębów - wybierz na Ceneo

Fundacja POCIECHA po raz piąty wystartowała z kampanią „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”. Celem akcji jest walka z niedożywieniem dzieci uczęszczających do świetlic środowiskowych. Inicjatywa zachęca do symbolicznej zamiany – zamiast kupować pączka w zbliżający się tłusty czwartek, można przekazać datek na ciepły posiłek dla dziecka w potrzebie. Przesłanie kampanii jest proste: głodu nie widać.

Niedożywienie – codzienność tysięcy dzieci w Polsce

Choć problem głodu w Polsce bywa niedostrzegany, wciąż pozostaje istotnym wyzwaniem społecznym. Fundacja POCIECHA zwraca uwagę na skalę tego zjawiska – zgodnie z wynikami raportu „Poverty Watch 2024” aż 522 tysiące dzieci żyje w skrajnym ubóstwie, co stanowi wzrost o 125 tysięcy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dzieci wychowujące się w takich warunkach są szczególnie narażone na głód, niedożywienie czy brak dostępu do pełnowartościowych posiłków. 

Jednym ze sposobów walki z tym problemem jest kampania „Zamień pączka na ciepły posiłek”. W jej ramach można kupić „wirtualnego pączka”, a Fundacja POCIECHA zamieni tę symboliczną darowiznę na zdrowy posiłek dla dziecka. Choć akcja skierowana jest przede wszystkim do firm, które w tłusty czwartek (27 lutego) przeznaczają budżety na poczęstunki dla pracowników, dołączyć może każdy, kto chce realnie wesprzeć potrzebujące dzieci.

 Ciepłe i pełnowartościowe posiłki dla wszystkich dzieci

Kampania powstała w odpowiedzi na realne potrzeby dzieci uczęszczających do świetlic środowiskowych. Jej idea narodziła się w 2016 roku, kiedy jedna z pracownic Fundacji POCIECHA zauważyła w bramie kamienicy dziesięcioletniego Olka, jedzącego suche kromki chleba. „Po krótkiej rozmowie okazało się, że to jego jedyny posiłek tego dnia. Wtedy zrozumieliśmy, jak pilna jest potrzeba wsparcia dożywiania dzieci” – mówi Aleksandra Mielczarek-Cegielska, specjalistka ds. komunikacji i koordynatorka projektu.

Fundacja podkreśla, że skala problemu jest ogromna. „Gdy na początku roku zapytaliśmy świetlice o zapotrzebowanie na obiady, suma potrzebnych środków przekroczyła milion złotych. Do placówek często trafiają dzieci z rodzin ubogich, rozbitych i borykających się z różnymi trudnościami. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić im ciepłe, pełnowartościowe posiłki i realne wsparcie” – dodaje Mielczarek-Cegielska.

„Zamień pączka na ciepły posiłek” – blisko 8000 tysięcy posiłków w 2024 roku! 

Inicjatywa Fundacji POCIECHA cieszy się rosnącym zainteresowaniem – co roku kolejne firmy włączają się w działania, dzięki czemu zebrane środki trafiają do placówek w formie grantów na dożywianie dzieci. W zeszłorocznej akcji “Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka” wpłaty Darczyńców i Sponsorów pozwoliły zapewnić granty dla 9 świetlic środowiskowych na terenie całej Polski w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2024, z którego skorzystało 321 podopiecznych, zjadając łącznie 7997 posiłków. 

Świetlice mogą wykorzystać otrzymane pieniądze na dwa sposoby: kupić gotowe obiady w pobliskim barze mlecznym lub zakupić produkty i z nich przyrządzić ciepłe posiłki wspólnie z dziećmi. Ważne, by posiłki były pełnowartościowe i zdrowe.

Nowe technologie dla dobra dzieci

W tym roku Fundacja stawia na innowacyjne podejście do komunikacji. Kampanię promuje spot, który z premedytacją wykorzystuje technologię AI.Wizerunki dzieci w spocie zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie zdjęć podopiecznych świetlic środowiskowych. Wszystko po to, by chronić tożsamość dzieci i ich nie stygmatyzować. Kampania została zrealizowana pro bono dzięki zaangażowaniu agencji: Advalue, która odpowiadała za strategię, kreację i komunikację kampanii; Socialtime zajmującej się działaniami promocyjnymi na LinkedIn, Facebooku i Google; oraz  Timecode Film Production  odpowiedzialnej za produkcję spotu. 

Zobacz spot kampanii:

Patronem medialnym akcji jest Onet.pl.

Jak dołączyć do akcji?

To proste – wystarczy wejść na stronę Fundacji POCIECHA i kupić „wirtualnego pączka”. 

Tłusty czwartek to czas słodkich przyjemności. Ale co, jeśli jeden pączek mógłby zmienić czyjeś życie?

PROJEKT ZOSTAŁ SFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW NARODOWEGO INSTYTUTU WOLNOŚCI – CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO W RAMACH RZĄDOWEGO PROGRAMU ROZWOJU ORGANIZACJI OBYWATELSKICH NA LATA 2018-2030 PROO.

O Fundacji POCIECHA

Fundacja POCIECHA powstała z potrzeby serca, by pomagać dzieciom z mniejszymi szansami dać dobry start w dorosłe życie. Od 2012 roku wspiera świetlice środowiskowe, do których uczęszczają dzieci i młodzież w wieku 7-17 lat. Są to dzieci często mające wielkie marzenia i posiadające ogromne talenty (plastyczne czy muzyczne), które chcą odkrywać, jednak nierzadko nie mają takich możliwości. Powodów może być wiele: trudna sytuacja w rodzinie, wszelkiego rodzaju uzależnienia rodziców, choroby, ubóstwo…

Dzięki hojności Darczyńców i Sponsorów POCIECHA: 

  • wspiera świetlice w codziennym funkcjonowaniu: dofinansowanie ciepłych posiłków dla Dzieci, wyposażenie (biurka, regały, fotele, artykuły higieniczne),
  • przygotowuje wyprawki na nowy rok szkolny i grudniowe prezenty, by Dzieci poczuły się kochane, ważne i zaopiekowane,
  • organizuje wyjazdy Dzieci na kolonie letnie i ferie zimowe,
  • współorganizuje dzień dziecka i czas wolny Dzieci (wyjścia do parku trampolin, kina, teatru, wycieczki, itp.),
  • prowadzi kurs dla kierowników i wychowawców świetlic opiekuńczych pt. „ŚWIETLIX”, który pomaga ulepszyć działanie świetlic oraz współpracę z Dziećmi potrzebującymi wsparcia.

Więcej informacji o Fundacji POCIECHA na stronie: https://fundacjapociecha.pl

-Reklama-
Kremy do twarzy na Ceneo.pl

Musisz przeczytać

Podobne artykuły

Komentarze

Jesteśmy też tutaj

236,433FansLike
12,800FollowersFollow
414FollowersFollow

Przeczytaj również