Współczesne media oraz popularne portale społecznościowe kreują nierzeczywisty obraz życia. W tym fikcyjnym świecie, kobiety nieustannie podejmują życiowe wyzwania, aby zbudować idealny świat wokół siebie. Wiele z nich stawia przed sobą coraz to nowe cele, często ponad ich możliwości. Chcą osiągnąć sukces zawodowy i jednocześnie pełnić rolę zaangażowanej oraz kochającej matki, żony czy partnerki. Czują, że powinny być szczupłe i wysportowane, ale jednocześnie budować poczucie bezpieczeństwa domowego ogniska. Wszystkie napotkane trudności oraz niezrealizowane zadania budują obraz „nieidealnej mnie” i prowadzą do niezadowolenia z życia, zmęczenia oraz poczucia, że osiągnięcie całkowitego szczęścia jest dla nas niemożliwe do zrealizowania.
Z badań które zrealizowane zostały w grudniu 2019 roku na zlecenie marki Kneipp wynika, że tylko 21% Polek deklaruje, że jest całkowicie szczęśliwa i to one w zdecydowanej większości deklarują również, że potrafią odpoczywać.
CZY UMIEJĘTNOŚĆ RELAKSU I EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA CZASU WOLNEGO MOŻE BYĆ GWARANCJĄ PEŁNI SZCZĘŚCIA?
Odpoczynek i regeneracja to kluczowe elementy zachowania równowagi i dbania o nasz dobrostan. Wspomniane badanie pokazuje jednak, że Polki swój wolny czas spędzają w większości na wykonywaniu prac domowych, m.in. sprzątaniu, gotowaniu, zmywaniu czy robieniu prania, a za odpoczynek uważają przede wszystkim oglądanie telewizji lub seriali czy przeglądanie treści w Internecie. Niestety wartość regeneracyjna takiej formy relaksu jest znikoma. Jak więc zadbać o czas na wypoczynek, pozwolić sobie na relaks i zadbać o równowagę w codziennym życiu?
KAMPANIA “NATURALNIE SZCZĘŚLIWE”
Kampania społeczno-edukacyjna “Naturalnie Szczęśliwe”, której inicjatorem jest marka Kneipp, wspiera Polki w dążeniu do odnalezienia prawdziwego szczęścia, zdrowia i równowagi w dzisiejszym świecie, a także edukuje czym jest prawidłowy odpoczynek, dzięki któremu można odzyskać energię i żyć w równowadze. Kampania skierowana jest do kobiet w każdym wieku oraz z każdego zakątka Polski.
Poprzez działania realizowane w ramach tej inicjatywy, marka Kneipp chce zainspirować kobiety do zmiany postaw i postrzegania źródeł naturalnego szczęścia. Pragnie też edukować i podpowiadać, jak w prosty sposób można prowadzić zrównoważone życie pełne szczęścia oraz miłości. Jak zwolnić i wyciszyć się, zaakceptować swoje niedoskonałości, doceniać własne dokonania, a przede wszystkim żyć bliżej natury, aby czerpać z niej siłę, spokój i spełnienie. Wprowadzenie drobnych zmian, zgodnych z nauczaniem bawarskiego duszpasterza Sebastiana Kneippa, prekursora naturalnych metod leczenia, pozwala odnaleźć naturalną drogę do zdrowia, radości z życia i przeciwdziałać stresowi.
W ramach kampanii powstała także niezwykła inicjatywa, zwana „Naturalnie szczęśliwe z nową energią”
W ramach kampanii “Naturalnie szczęśliwe” realizowany jest także program do kobiet. Jego pierwsza odsłona nosiła nazwę „Naturalnie szczęśliwe bez stresu’’ i odbyła się jesienią ubiegłego roku. Wówczas, w szczycie pandemii, pięć uczestniczek, które wyłonione zostały w drodze konkursu, wzięło udział w dziesięciotygodniowym programie z ekspertkami Kneippa oraz prowadzącą to wydarzenie – dziennikarką i miłośniczką zdrowego stylu życia – Beatą Sadowską. Spotkania odbywały się na zasadzie cotygodniowych spotkań warsztatowych, podczas których kolejno każda z ekspertek przybliżała uczestniczkom dany filar filozofii Kneippa. W wyniku tych spotkań udało się stworzyć wzajemny, intymny krąg kobiet, które dzieliły się ze sobą doświadczeniami, obserwacjami oraz wiedzą.
Te niezwykle owocne spotkania kontynuowane były od wiosny tego roku w postaci drugiej edycji programu – „Naturalnie szczęśliwe z nową energią”. Ta odsłona projektu trwała 12 tygodni i tak jak pierwsza, odbywała się online. Tym razem w drodze konkursu wyłoniono 10 uczestniczek, zaś prowadzącą program była jedna z jego ekspertek, odpowiedzialna za edukację opartą na filarze ,,Równowaga’’ – psycholog, Ola Potykanowicz. Więcej o innych ekspertach programu oraz kampanii „Naturalnie szczęśliwe’’ można dowiedzieć się oglądając film, dostępny na youtube.
Uczestniczki obu edycji programu przyznają, że wniósł on w ich życie wiele pozytywnych zmian, związanych z odżywianiem, umiejętnością dbania o siebie i swoje zdrowie oraz szacunkiem do własnego ciała i jego potrzeb. Dzięki cotygodniowym spotkaniom wzrosła ich samoakceptacja, co poskutkowało tym, że zaczęły traktować siebie z większą wyrozumiałością. Pod koniec października wszystkie uczestniczki programu spotkają się podczas Campu Kneippa – wyjazdu, na którym ekspertki marki oraz gość specjalny prowadzić będą warsztaty oparte, tak jak powyżej wspomniane inicjatywy, na 5. Filarach Filozofii Sebastiana Kneippa.
W ramach kampanii powstała także niezwykła inicjatywa, zwana „Naturalnie szczęśliwe z nową energią”
Podziel się momentem radości!
W ramach obchodów 130 lecia marki Kneipp ruszył również konkurs pt. „Podziel się momentem radości”. Nakłania on do dzielenia się swoimi małymi, codziennymi radościami, co w ramach konkursu można zrobić publikując zdjęcia na kanałach social media. Akcja rozpoczęła się w maju i trwać będzie do września. Każdego miesiąca wybierana jest jedna osoba, która wygra udział w Campie Kneippa. Więcej o konkursie można dowiedzieć się na kanałach społecznościowych Kneipp (Instagram, Facebook).
Blog i podcasty Kneippa
Zachęcamy do poszukiwania inspiracji na blogu Świat Kneippa oraz na kanale podcastów o tej samej nazwie. Dostępne są one na You Tube Kneipp Polska oraz na Spotify. Znajdują się tam ciekawe rozmowy znanych dziennikarek z ekspertkami, jak na przykład rozmowa dziennikarki Anny Kalczyńskiej z Agnieszką Cegielską, czy Beaty Sadowskiej z dr n.med. Małgorzatą Jachacz-Łopatą.
O marce Kneipp
KNEIPP jest producentem kosmetyków, które są wytwarzane z najwyższej jakości ekstraktów roślinnych, na podstawie receptur o naukowo potwierdzonej skuteczności. Fundamentem powstania oraz rozwoju marki jest filozofia księdza Sebastiana Kneippa (1821-1897), prekursora naturalnych metod leczenia. Metoda KNEIPPa, oparta na filozofii Sebastiana Kneippa, jest uznawana od 2015 roku za niematerialne dziedzictwo kulturowe UNESCO. Pięć filarów jego nauki– woda, rośliny, ruch, odżywianie oraz równowaga stały się podstawą strategii rozwoju produktów kosmetycznych.
Kosmetyki marki KNEIPP są dostępne w drogeriach Hebe, Rossmann oraz Super-Pharm.