Liczymy kalorie

Złotych rad dotyczących skutecznych metod na redukację tkanki tłuszczowej nie brakuje. Cała istota tak naprawdę to odpowiednie zaplanowanie liczby kalorii, względem naszego zapotrzebowania.

Reklama

Jedzenie 5 czy 3 posiłków dziennie? Przed treningiem czy po? O której kolacja, a może w ogóle oddać ją wrogowi? Zapewnie słyszałaś już wiele z takich rad? Prawda jest jednak taka: aby odchudzanie miało sens, trzeba po prostu dostaraczać organizmowi mniejszą ilości energii (liczby kalorii) niż on potrzebuje. Czyli ile? Sprawa nie jest taka prosta, bo idealna dieta cud nie istnieje. Jest to uzależnione od naszych indywidualnych parametrów takich jak: płeć, wiek, wzrost, a także od stylu życia danej osoby, w tym od poziomu aktywności fizycznej.

Złota zasada „mż”

Mówiąc prostszym językiem, jedyna słuszna zasada w przypadku skutecznego odchudzania to słynne „mż” – mniej żreć. Mniej to znaczy ile, czego, w jakich proporcjach? Tu niestety najlepiej powierzyć się profesjonalistom lub skorzystać z odpowiednich narzędzi, jak np. kalkulator zapotrzebowania energetycznego.

Czytaj więcej o skutecznych metodach odchudzania >>

Subscribe to our newsletter

autoresponder system powered by FreshMail